Thursday, November 22, 2007

Vet Bara Inte Hur...

Jag har verkligen ingen aning hur fan jag skall kunna plugga och skriva den här tentan, som det känns nu så kommer jag inte läsa en enda sida och det hjälper mig knappast men jag orkar bara verkligen inte. Så jävla slut, samtidigt kan jag gärna inte hoppa av skolan heller. Om det har med rädlsan för att inte lyckas, att jag ger upp redan innan jag startat för det verkade skita sig förra gången samt att jag aldrig uppfyllde min plan av att läsa massa sidor varje dag så blir sammantaget bara till en enda stor apati. Är väl medveten om att detta är verkligen inte rätt sätt att hantera denna situation på men allt det här med att man blir tvungen att flytta och gud vet mer har bara satt mig ur spel. Vill inte att det skall vara så här men jag har lite satt mig i den sisten och får väl skylla mig själv.

Det enda jag vill göra är att sova, jag går och lägger mig sent, går upp tidigt, får dåligt med sömn, sover på dagen, stannar uppe ännu längre och så rullar det på. Jag motarbetar mig så jävla bra, det är helt otroligt. Jag skjuter på disken och bara låter berget växa, jag har inte varit och handlat, jag har skitit i att laga mig mat eller ens käkat varm mat idag. Huggar jag snart inte tag i mig själv så kommer det bara gå längre ner och jag är väl medveten om allt detta trots det står jag och tittar på och låter det hända.

Jag borde nog jobba istället, då har jag arbetstid och sen har jag fritid och inget där emellan. Får man för mycket frihet så blir det för mycket ansvar och jag är verkligen inte den människan som klarar av att strukturera upp mitt liv så pass mycket att jag kan sätta mig 8 timmar om dagen och plugga. Jag behöver ha 8 timmar i skolan istället, få läxor för att jag skall kunna göra något. Hade jag haft kraften så kanske jag kunde strukturerat upp det själv men jag har inte den självkontrollen eller åtminstone inte nu i alla fall. Redan i gymnasiet sket det sig riktigt brutalt med att vi kunde gå hem och jobba på våra uppgifter, vafan man jobbade inte då man gick hem och slappade.

Varför måste jag hela tiden komma på mig själv slösa bort mitt liv ? Det är så jobbigt och så frustrerande. Det sista jag vill är ju att bli sjukskriven eller vara arbetslös för då måste man ju typ flytta hem och det känns inte riktigt som något jag vill göra. Får jag mig ett jobb så kanske jag kan fokusera på att styra upp mitt liv på min fritid och för att sen koppla bort allt annat när jag är på jobbet. Jag hade nog klarat av att plugga om jag bara haft bättre självkontroll eller haft mer obligatoriska timmar i skolan och att det uppmärksamats om man inte varit där fast nu skall man ju vara vuxen och kunna jobba under frihet eller vafan det heter. Problemet är att jag är inte den personen som kan det och jag är nog inte vuxen nog för det. Behöver lära mig själv att ta lite mer kontroll över mitt liv men det kommer ta fan tid.

No comments: