Monday, November 12, 2007

Helgen Som Var...

Shit, det var fan en intensiv helg denna veckan. Drog till Norge på fredagen och allt var för att dra på Elektrostat där en hel del band skulle spela som jag hade lust att se, dock spelade de flesta på lördagen och skulle jag väl sett de band jag ville se skulle det blivit en lång natt i Oslo i väntat på en morgon båt. Istället var jag hemma hos mina kusiner firade Even, Siljes pojkvän som fyllde 18, käkade tacos och hade det bara mest trevligt. Blev en ganska tidigt kväll för mig då jag bara sovit 5 timmar natten innan.

Missade nog inte så mycket på Elektrostat på fredagen eller kan man hoppas på i alla fall, hur som helst så mådde jag nog bra av att inte vara ute på stan och ränna två nättre idag eftersom jag fortfarande var förkyld och hostade och det är jag fan fortfarande.

Banden:

* KongSverre, är från Norge och verkade ganska nice av det lilla jag hann se av de. Det spelade synthpop och är värda att lyssna på.

* Iambia, var nästa band att se och höra. Såg de på Arvika i år och det verkade jävligt nice då men tycker inte alls det var lika mycket liv i de denna gången, kanske berodde lite på publiken också. Synd för jag har för mig att det hade en jävla bra föreställning på Arvika.

* Project-X, består av Torny Gottberg (Cryo), Mattias Werdenskog och Jouni Ollila som även spelade i Pouppée Fabrikk och är fortfarande aktiv med Mr. Jones Machine. Anledningen till att jag ville se dessa var mest bara för att det var en från Pouppée Fabrikk med samt att man har läst lite om de här och där och kan vara värt att höra lite ny musik. Det var så jävla nice, riktigt hårt och intensivt, synd bara att man inte hört de innan så man kunde hänga med lite mer i låtarna.

* Tyske Ludder, det är tack vare dessa [Tyska Luder] som jag åkte till Oslo, måste säga att jag blev aningen besviken. De var en ganska kort konsert och även om de var helt okej så var inte scenen den bästa. På Fabrikken i Oslo så har man två scener, en låg och bredare scen (lilla scen) och en högre med ""kravall staket"" och mer kompakt, denna stod Tyske Ludder och spelade på. Det som var så dåligt var att man har en projektorduk på sidan av scen, inte ens själva scen utan på en jävla sidovägg så man missar hela den interaktiva bildupplevelsen av konserten vilket sög. Detta är ju naturligtvis inte Tyske Ludders fel men tyckte fortfarande det inte var lika bra som i Köpenhamn i våras. Fick i alla fall mig en autograf av han som spelar synth tror jag, alltid något.

* Necro Facility, asså jävlar dessa killar från Karlskoga / Degefors vet fan hur man gör en livespelning. Har fan aldrig varit så jävla igång som jag var på denna spelning. Även om jag bara hört en låt innan med de om man inte räknar med de jag hörde och såg på Arvika i år som förövrigt var en förbannat grym spelning då också så spelar det ingen roll man dras med ändå. Henrik, sångaren är helt galen på scen och gör allt för att få igång sin publik och han lyckas fan. Fattar fan bara inte hur han orkar för även om man själv """rockar loss""" (känns som en jävligt felaktig term men men) så är man inte ens i närheten av hans intensivitet uppe på scen och under en av de sista låtarna börjar han dra upp folk på scen och strax stod man där själv med 10-tal till och dansade.

Självklart tände det till som fan när de drar igång Nursed som jag anser är deras bästa låt och även bara den jag låt hört icke-live men även en av deras senaste låtar som de skulle testa på publiken var riktigt jävla nice. Hur som helst så är det bara riktigt jävla ös på deras konserter eller åtminstone de två jag varit på. Tror och hoppas inte detta var den sista konserten jag ser med Necro Facility.

Något jag stör mig på är all den jävla rök som alltid skall infinna sig på scener, varför ?! Helvete den fukkar bara upp mina bilder när jag tar med blixt, jag behöver blixt för att kunna ta hyffsade bilder annars blir de så jävla skakiga. Känner mig lite dålig då jag har såå jävla mycket bilder liggade som aldrig blir organiserat och lagt i mappar. Får ta mig i kragen någon gång.

No comments: