Thursday, November 8, 2007

Ibland Är Jag Lika Idiotisk Som Alla Andra Får...

Kunde inte sova inatt, försökte verkligen mitt innerligaste men akk förgäves. Sätter mig framför tvn och sitter och zappar en bra stund och fastnar hela tiden framför TV4s jävla ordleksprogram som alltid går på natten men till skillnad från ZTV så är det inte typ "vad är detta ord ?" - lapma... De brukar faktiskt vara ganska kniviga jävlar och en hel del pengar bara att denna gången var det en förbannat mycket pengar, närmare 65.000 samt extra chans på 300.000. Hur som helst så sitter jag där och ordet de vill ha är, SxxxBORD. Det går en jävla stund, pengarna stiger och de står och stressar att programmet snart skulle sluta och så ger de en bokstav till, STxxBORD.

Det nämns även att det finns i restauranger samt att det är ett material, prissumman är uppe 100.000 kr fast pris och ett par 100.000 till att vinna extra och då slår det mig STÅLBORD. Slänger mig på telefonen och börjar ringa, vet inte hur många samtal jag ringde totalt på mobilen och min hemtelefon men det var ju över 10 st och mind you, det är 9.90 / samtal. Tror att jag kommer fram två gånger men det gjorde jag fan inte, jag ger mig och är ju fan bara tvungen att sitta kvar och lyssna på vad det rätta ordet är eller rättare sagt att höra fanskapet som snor mina pengar med ordet stålbord. Samtalet kommer, ordet sägs och det är FEL ! Det var FEL ! Tänk om jag ringt in och glatt sagt stålbord, jag var ju fan helt jävla 100 på det.

Istället får jag sitta i närvaron av min ensamhet och skämmas, jag lät mig dras med. Pengarna i sig gör väl hit eller dit antar jag men just de att man drogs med, man satt där som ett jävla flane och trodde man verkligen kunde slå systemet. Fan sannerligen ett jävla hårt slag under bältet när man inser vafan man gjort, usch inte alls roligt. Jaja får väl bara ta lärdom av detta och gå vidare.

No comments: