Friday, November 30, 2007

Taggad...

Suttit och tittat lite på Miami Ink, riktigt jävla bra program om en tatueringsstudio i Miami och serien handlar om de som jobbar där, deras kunder och tatueringarna. Hur som helst så blev jag jävligt taggad på att tautera mig, eller bara mer taggad, har ju varit sugen ett tag. Har tänkt att tatuera in Sillsallaten, http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Norge-Unionsflagg-1844.svg för att det är en oerhört vacker flagga samt att jag är ju trots allt halvnorsk. Har funderingar kring att göra en svensk flagga på vänster arm och en norsk på höger och under den svenska skulle jag i så fall ha mina syskons namn men är inte riktigt säker än, är även lite osäker just för det skulle ju bli i färg.

Det jag är säker på är att jag skulle inte vilja ha varsin unionsflagga på vardera sida, vet dock inte hur det skulle se ut med en svensk och sen den norska Sillsallaten på högersidan. Ifall jag skall ha båda flaggorna borde jag nog bara ha rena flaggor. Jag tycker ju verkligen inte att den svenska flaggan är vacker där emot är ju den norska riktigt fin, hade också funderingar på att tatuera in biflaggan just bara för att så men tror jag skippar det. Jag menar visst jag ser mig som bi nu och kanske kommer förbli bi men ah nää, den är ju snygg, inte det. Satt även och funderade på att tatuera in Nesodden, just konturerna av halvön för just visa på mitt arv och ett ställe som jag bara verkligen älskar. Får nog vänta med flaggorna och mina syskons namn innan jag vet hur jag skall göra eftersom de kanske behöver vara i symbios med varandra. Det blir säkert bra i slutändan, saker och ting brukar lösa sig, one way or the other...

No comments: