Wednesday, October 24, 2007

Problemet Är...

Problemet är ju att jag mår tillräckligt skit för att inte känna mig motiverad till att ta mig upp men tillräckligt bra för att hit rock bottom och göra något med det hela. Monotoni som vanligt. Jag vet allt jag behöver göra men jag ser nog bara inte någon direkt mening med det eller jo det gör jag men den slås ned av allt som ändå kommer ske framöver, jag gör ju bara om samma jävla saker hela tiden. Frågan är bara hur länge jag kommer orka hålla på så här eller hur lång det egentligen är hållbart.

Att man ens får hålla på som jag gör, jag slösar bara bort mitt liv och är så medveten om det. Skulle ju bara kunna gå ut och springa och se hur långt jag kommer innan jag kollapsar och dör av andnöd eller något, så skulle alla kanske slippa känna sig så skyldiga eller bli förbannade på mig för att man agerat själviskt. Å andra sida skulle man nu ha något efter detta liv så skulle man gå och må dåligt över att det sista man gjorde var en enda stor lögn typ, then again så står allt detta så ah...

Den enda som kan göra något åt situationen är ju jag och jag ser ingen mening med det eller något, limbo... ?

Problemet med att gå ut och springa så skulle det krävas nog ganska mycket av mig innan jag verkligen kör slut på mig och det skulle bli ganska fysiskt krävande ända man då kan hoppas på att man snabbt blir medvetslös för annars är det ju en bitch med tanke på att det är ganska kallt ute. Behöver sysselsättas men det kommer fortfarande inte ifrån det riktiga problemet. Borde väl gå och prata med någon antar jag men det känns som om det aldrig riktigt tar mig fram till slutet ändå, jag måste hela tiden ta mig själv över mållinjen men jag är oförmögen då jag inte vill, eller ? Vad skulle man säga ? Vart skulle man börja ? Behöver utmaning.

Vet inte hur det är om jag fortfarande är skriven i Lerum eller inte, jag har ju valt att jag vill ha den vårdcentralen men hur det gäller med ungdomsmottagning vette fan. Får väl ta och ringa min kurator och försöka boka en tid och sen se om man kan flyttas över eller vad man skall göra. Bara så jävla trött på att vara så här från tid till tid, jag menar det går ju annars men när det blir så här så låter jag ju resten av allt annat bli lidande. Så jävla frustrerande men vad skall man göra ? Är man dum i huvudet så är man.

No comments: