Sunday, October 28, 2007

Hur Kommer Det Bli, Vad Kommer Jag Göra, Kommer Det Funka..?

Frågorna är många och svaren lär inte komma förens någon månad men hur som helst så kommer Nicklas flytta in snart och det kommer bli lite mindre tomt och antagligen lite mer liv i lägenheten men vad kommer ske med mig ? Kommer jag bara sluta mig inåt ? I rädslan för att visa känslor, nu har jag en frihet, jag kan göra precis vad jag vill även om jag inte kanske gör det så har jag möjligheten.

Det enda jag vet att det kommer bli mindre stökigt här för min del till en början då man vill vara på den goda sidan med sin kära sambo och inte ställa till alldeles för mycket besvär. Kommer nog bli mindre slötittande på tvn då hans rum är direkt intill vardagsrummet och det känns som om det är ganska tunna och lyhörda väggar. Det är fortfarande så mycket som saknas, lägenheten känns fortfarande naken.

Han är nog i Mexiko nu ändå så behöver kanske inte känna mig så skyldig att jag inte pratat med honom på senaste, fan jag hade tänkt att höra av mig till Johan denna helg men blev ju aldrig av. Bokade in en massa annat på sätt och vis och en del blev inte av så jag kunde lika väl ha träffat honom om han haft tid, jaja det lär väl komma fler tillfällen.

Satt och funderade på att jag kanske borde höra av mig till min kurator men vafan skall jag säga när jag träffar henne ? Vad är mitt problem ? När jag väl inte mår kasst eller känner samma saker som jag gjort förut har jag svårt att sätta mig in vad det var som trigga igång allt eller vad problemet var. Det enklaste är bara att gå igenom allt man skrivit och se vad som verkligen bekymrar än men jag har lite svårt för att läsa sånt jag skrivit och det är en hel del nu också.

Kanske vore bra för mig att gå igenom allt och se vad som skett och vad som inte hänt, vad som bekymrade mig då, vad för problem som består, vad jag kommit över och vad för nya problem som uppstått. Liksom göra någon slags sammanställning av de senaste två åren och vad som hänt och inte hänt. Shit det enda jag vet att det kommer bli mastigt och inte direkt skoj att läsa.

Fakk också, glömt att göra mitt PEF-test. Nu har jag tagit min bricanyl och väntar en kvart för nästa blås. Antingen har min astma blivit sämre nu efter jag flyttat in i lägenheten eller så har jag bara blivit mer medveten om den.
- 500 versus 600...

No comments: