Saturday, October 27, 2007

Dagens Kaka...

Det slog mig fan nyss att jag driver ett hushåll, jag menar jag bor fan här själv. Diskar och tvättar när det behövs och försöker komma i ordning, lite små saker som fattas här och där och jag försöker ta i tu med det själv. Kanske inte lyckas alla gånger och man får ta hjälp av sina lite mer erfarna syskon eller föräldrar men är det så fel de då ? Jag menar jag har fan en lägenhet och det flyter på ganska bra trots allt. Visst det är inte super städat osv. men det går i alla fall ha folk över utan att man mår dåligt över hur ostädat det är. Man får ta i beaktning att detta är en 3:a på 80 kvm visserligen använder jag inte ett av rummen men hur som helst är det bra mycket större än mitt rum hemma och jag tar och har mer ansvar nu och ändå ser det hyffsat ut. Om det inte är duktigt av mig så vet jag inte vad.

Visst man kan göra bättre osv. men när man inte har så mycket att vara glad och stolt över så får man hitta det lilla och göra bästa av situationen, jag försöker åtminstone lite nu. Det är bättre än att inte göra något alls. Även om jag inte kan blicka till dessa stunder när man är lite nere så kanske man bara får göra det bästa utav situationen nu istället och bygga upp än mer så man står lite bättre pall till nästa gång. Fast då finns alltid risken att allt raserar och så faller man hårdare den gången men må så vara då.
- Det Var Aldrig Ditt Fel...

No comments: