Tuesday, October 23, 2007

Fattar Du...?

Jag har fan fortfarande svårt att greppa att jag bor här numera, i Angered det vill säga. Asså enda gången flyttade innan var när vi bodde i Vänskapen som låg typ 300 m från mina nuvarande föräldrars hus. De bodde i ett radhus i det området från typ 1978 till september eller oktober 1985 så jag har ju verkligen inget minne av att bo någon annanstans än just de hus de befinner sig i nu. Även om det nu är så att Lerum numera inte representerar min hemstad och även om lägenheten jag bor i är hemma så slår det mig från gång till gång att "Fan jag bor i Angered..." inte just att stadsdelen har så mycket med den känslas att göra utan mer att jag inte bor där jag "alltid" bott. Undrar hur det kommer kännas sen när Nicklas flyttar in, kommer bli förändring.

Det kommer inte bli lika tomt men samtidigt kommer det inte bli samma personliga space som jag haft nu, man måste börja tänka på vad man gör och hur man agerar när man är mer än en person i hushållet.

No comments: