Monday, October 22, 2007

Jag Är Vaken...

Jag kom upp åtminstone till elva vilket inte är så jävla pjåkigt för att vara mig men jävlar va trött jag är det är ju satan i mig helt jävla sjukt. Lite mat och frisk luft kanske kan ändra på det. Det hjälpte väl så där, jag behöver ringa men vill inte.

Nu mår jag illa... (tolv:tio)
Fryser gör jag också... (tolv:fjorton)
Ändrat mina uppgifter på Hitta.se...
(tolv:tjugo)
Anmält Tv-Innehav, som en duktig och laglydig medborgare... (tolv:tjugotvå)
Betalt en Parkeringsbot som jag fick i lördads morse, glömt att berätta om det...
(tolv:trettiosju)

The Parking Ticket Story:

Jag kommer hem på fredag kväll, ställer mig på min tre timmars parkering och ser att det finns en långtidsparkering lite längre bort då de hänvisar till den för längre parkering. Jag tänker att nä men jag tar och åker dit efter jag käkat och så, bara för att Inte stå hela jävla natten och ta upp en plats; vilket jag säkert kunnat gjort. Hur som helst så åker jag dit och ställer mig på plats 11, göttans är att det är redan betalt tills kl. tre så jag slänger på några kronor till och landar på något efter tio och fan tycker jag, jag skall vara i Lerum tio så så många kronor behöver jag inte slösa bort och ber om återköp. Gör om proceduren och den ställer sig på något till nio vilket verkar bra för jag har säkert åkt tills dess tänkte jag. Kan tillägga att avgiften var 1kr / timmen.

Så Lördag morgon så traskar jag glatt till bilen och det står någon snubbe där, tänker inte så mycket på de och så säger han till mig innan jag hoppat in i bilen "Du skall ha med dig den här också kompis". Något i den stilen var det i alla fall, nä men då har man fått sig en parkeringsbot på 400 kr. Allt bara för att man skall försöka vara laglydig och inte så på tre timmars parkeringen och vara en sann fitta hela natten, inte nog med de det hade inte förvånat mig heller om jag kunnat stå där utan något hade hänt. Det mest ironiska är ju att jag hade ju trots allt lagt på tillräckligt med pengar men som den jude jag är så skall jag självklart inte lägga på mer pengar än som behövs, oavsett vad det kostar. (Ja, jag refererade mig som jude och insinuerar att man är snål då. Kan bara tillägga att bara för att man tillhör den judiska tron så behöver man inte vara snål eller ta upp var enda krona man ser på gatan men det gör jag och säger skämtsamt och jävligt kränkande att man själv är en jude. Inte något direkt negativt i det så, bara mer ett konstaterande från mig sida.)

No comments: