Wednesday, October 17, 2007

Det Blev Inte Så Bra Trots Allt...

För ett par sekunder kunde jag låtsas att jag flög,
Jag borde sova,
Navid Modiri & Gudarna spelar för mig,
Jag vill dra bort mina gardiner,
Öppna upp balkongdörren,
Gå in till vardagrummet för att ta sats,
Slänger på mig mina joggingskor för att springa fortare,
Genom hallen och lyckas nästan springa i väggen i all hast,
Jag tar mig förbi köksbordet och med ett stort språng befinner jag mig på räcket,
Nu finns det ingen återvändå,
Jag kommer bara flyga framåt,
Chansen att återvända nu är borta sedan länge,
Flygfärden blir kort och intensiv.

Jag vaknar upp,
Det är blött,
Det är kallt,
Det regnar ute,
Jag fryser,
Jag vill resa på mig,
Jag vill gå in,
Jag vill bli varm igen,
Jag förbli dock liggandes,
Jag har redan gjort ett val,
Kunde jag rest på mig hade jag inte gjort det,
Nu har jag tagit steget bortom allt annat,
Nu får jag fan också slutföra det.

Trots den brinnande smärtan som genomsyrar min kropp skriker jag inte,
Jag får vänta tills döden infinner sig,
Jag får göra allt för att genomföra det jag redan börjat,
Jag kan ju fan inte ångra mig nu,
Hur hade det inte sett ut,
Jag har ju gärna inte råd att tappa ansikte.

Det blev ganska skit trots allt men jag får väl behålla det, jag har skrivit det. Har visserligen inte postat det än men snart så. Det får förbli hur mycket jag än känner att jag vill ta bort det just för att det känns inte välskrivet, visserligen är en hel del jag skrivit inte direkt välskrivet men detta blev bara mest skit. Fakk... det stör mig ganska mycket men skit samma. Borde sova.

No comments: