Thursday, October 11, 2007

NHL (4)...

Chicago–San Jose 1–2
(1–0, 0–1, 0–1)

Första perioden: 1–0 (13.43) Jonathan Toews (Brent Seabrook, Patrick Kane)

Andra perioden: 1–1 (10.28) Milan Michalek (Matt Carle, Craig Rivet), spel 5 mot 4.

Tredje perioden: 1–2 (16.29) Milan Michalek (Matt Carle, Craig Rivet), spel 5 mot 4.

Skott: 17–32 (5–13, 4–13, 8–6).

Utvisningar: Chicago: 7 x 2 min, 1 x 5 min, San Jose: 3 x 2 min, 1 x 5 min.

Publik: xx xx (i United Center).

Målvakter: Chicago: Nikolai Khabibulin 93,7%, istid 58.37, San Jose: Evgeni Nabokov 94,1%, istid 59.29

Svenskarna: Mål, assist, skott, utv min, +/-, istid
Magnus Johansson, b, Chicago 0, 0, 0, 0, 0, 3.16

Matchen:

Med bara drygt tre minuter kvar att spela avgjorde San Jose matchen. Men den borde ha varit avgjord långt tidigare – om inte Chicagos målvakt Khabibulin storspelat. San Jose vann skotten med 32–17 och det behövdes två liknande power plays för att överlista honom. Båda Sharks-målen signerades Milan Michalek – och båda målen assisterade av Matt Carle och Craig Rivet.

– Vi pratade om att jobba hårt i 60 minuter och det var vad vi gjorde i dag. Vi hade massor av chanser och till slut lyckades vi göra det andra målet, sa Michalek.

Målen var den 22-årige tjeckens två första denna säsong. Han har haft problem med en armskada under försäsongen, men nu verkar formen vara på väg uppåt. Khabibulins storspel i målet höll på att räcka till ett oavgjort resultat för Chicago.

– Vi hade chanser och det blev lite frustrerande, men det påverkade inte vårt spel. Jag tror det var Khabibulins bästa match mot oss, sa San Joses coach Ron Wilson.

Magnus Johansson fick sparsamt med speltid i Chicago. Han noterades bara för drygt tre minuter.

No comments: