Wednesday, December 19, 2007

Sweet & Sour...

Fan va göttans, man verkar ha några kompisar i den här världen trots allt. Victor ringde nyss och erbjöd mig att jobba imorgon från 15.00-22.00, visst det är att gå runt i ett p-hus hela dagen och bara vara där för syns skull typ men ändå det är ett jobb, man får in foten typ och lite extra cash. Riktigt sweet skulle jag vilja säga, fan va gött... shit, det är ju fan bara helt underbart.

Vad är det med Angered ? Varför skall det vara så jävla läskigt att åka hit ? Folk är sånna jävla små smygrassar så det finns fan inte, blir så jävla förbannad. Okej jag säger inte att jag inte är fördomsfull men när jag kommer på mig själv så skäms jag och mår dåligt över att ha förutfattade meningar och tro illa om folk, så försöker jag bättre mig. Så jag känner att jag åtminstone kan rättfärdiga mig i slutändan, självklart är det upp till var och en, jag lever inte deras liv. Dessutom är det inte så jävla långt hem till mig och det är ju klart jag kan möta upp de vid vagnen. Kanske lite svårare för mig att inse med tanke på att jag kanske inte är lika utsatt på samma sätt, fast frågan är verkligen vad statistiken skulle säga. Jag skulle vilja påstå att det är snarare media och samhället som eldar på allt och gör tjejer till offer och får de känna rädsla för något som de kanske inte borde vara rädda för.

Samhället gör inte tillräckligt, folk fruktar för att bli rånade, våldtagna och misshandlade och till en viss del kanske den rädslan är befogad men den är nog egentligen väldigt överdriven och ingen mår bra av att gå och vara rädd ständigt. Jag kan ju gärna inte å andra sidan tvinga mina vänner hit, vill de inte så behöver de inte men de kan ju inte helt kallt räkna med att jag glatt åker till dem varje jävla gång vi skall träffas. Jag är öppen för förslag och så men även jag har mina gränser.

*
Fruktan...

No comments: