Wednesday, December 26, 2007

Julen, Lite Så Här I Efterhand...

Kort, koncis och många klappar kan man väl sammanfatta det hela.

Fick massa saker som jag behövde till hemmet och de var väl uppskattade, hoppas alla var glada över mina klappar. De kanske inte var lika genomtänkta men men det är väl mer tanken som räknas. Måste ändå säga att julen blir bara mer och mer överflödig för min del, känner inte samma glädje över det hela längre. Kanske borde föreslå att vi minskar ner på julklappsköpet till nästa år eller något, det känns som om det bara byts pengar mellan varandra. Visserligen är det gött att slippa köpa lakan, handdukar och sånt men ändå.

Måste säga att det var lite svårt med tatueringen, visste inte riktigt vad folket skulle tycka eller säga. Självklart är det viktiga att jag tycker om den men ändå, det är svårt att inte frukta vad familjen skulle säga och framför allt vad mina syskon skulle säga om att jag tatuerade in deras namn på min arm. Bara att sitta och skriva om det här känns svårt, har ju inte direkt lätt för att uttrycka mina känslor. Inte för att denna tatuering skulle på någon sätt skulle vara något substitut till min kärlek för mina syskon och att jag inte skulle behöva ge uttryck för den något mer för att jag har tatuerat mig. Självklart kan man läsa in massa saker i den men jag ville tatuera mig och vad bättre än mina syskons namn ? Om jag kommer göra någon mer det vet jag inte, får se.

Självklart tatuerade jag inte in deras namn bara för sakens skull och att jag tar på det lätt, jag skulle ju knappast göra något så permanent utan en riktigt bra anledning. Visst lite så här i efterhand hade jag kanske velat haft namnen lite närmre varandra och kanske längre ner och mindre men lite svårt att ändra sig nu. Det som var synd var att det inte skulle gå och göra en replika av fonten men å andra sidan är den lite mer unik så. Detta är jag i ett litet nötskal antar jag, förhastar mig alltid lite. Skulle tagit med mig en och det var även planen men när jag fick tiden redan dagen efter så orkade jag inte leta upp någon ny som skulle följa med, Charles hade en tenta så han kunde inte. Tänkte bara ha med en second opinion men så blev det inte, det gör dock inte så mycket det är själva symboliken med tatueringen som är viktig och inte utseendet även om jag tycker om den.

No comments: