Thursday, December 6, 2007

Gör Mig En Tjänst...

Snart har det gått en månad, kan någon vara snäll och göra en sammanfattning på alla mina tankar och allt det jag skrivit ? Behöver ha något kort och koncist att ta med till min kurator, något jag konstatera är åtminstone att jag hyffsat klarat av att hålla mig borta från chips, godis och dylikt. Det har inte direkt varit lätt och det har varit ett par gånger man varit riktigt sugen men jag har inte en enda gång gått till ICA bara för att köpa chips och cola eller liknade och väl de gånger jag druckit cola har jag mer blivit indragen i det hela så jag är ganska nöjd med mitt resultat hittills. Nu gäller det väl bara inte att superfrossa sen efter att månaden har gått bara för att fira att man hållt sig. Det som jag är lite besviken på att jag inte motionerat så mycket som jag hade tänkt mig.

Kanske kan försöka göra det efter detta lilla marathon så är det bara försöka fortsätta att hålla sig borta från all kass mat. Nu har jag ju fått min spis tillgänglig igen så nu kan man käka ordentlig mat igen och jävlar va det gött att käka egenlagad mat igår. Jävla äckliga frysmaten är bara för salt, samt att den är skitvattning och geggig, inte alls rolig att äta.

Det får fan se till att det händer mycket i omvärlden och kring mig som ger mig anledning att skriva något för som ration ser ut just nu så kommer jag inte klara av mitt mål med antal inlägg till årets slut. Det jag verkligen inte tänker göra är att bara skriva massa onödiga inlägg men jag hoppas verkligen att jag kommer över 1000, det hade känns bra. Det skulle ge mig någon slags stabilitet.

Det var nog aldrig lite spooky, jag vet att jag vill att skall se bra ut, vara stilrent, städat och någorlunda symmetriskt för att jag skall må bra och känna mig trygg allt bara för att känna att jag har kontroll och stabilitet åtminstone någonstans i min vardag. Samtidigt så är jag väldigt mån om att mitt utseende inte är symmetriskt, åtminstone inte när det gäller mina piercingar. Vill kanske på något sätt visa på att jag inte är som alla andra och framhäva mina oslipade kanter, det är bara en vill gissning men det känns som om det skulle kunna ligga något i det. Jag vill inte platsa i något fack där alla andra är, jag vill stå ut. Gör jag inte det så är jag tråkig.

Ringde nyss hon som jag skulle på arbetsintervju hos i alla fall och bokade om tiden till måndag klockan två. Asså jag blir fan illa till mods av att bara titta på boken som ligger uppslagen, bara tanken av att läsa och försöka klottra ner något känns verkligen inte bra. Allt bara för att jag verkligen inte jobbat när jag väl fått mer eller mindre en andra chans. Känns som en liten treåring som inte vågar gå till tandläkaren eller något i den stilen. Det känns lite som om man är tillräckligt gammal nog att bara bita ihop och ta tag i det här.

No comments: