Sunday, December 9, 2007

(Fortfarande) Snart En Sida Klar...

Nu är det verkligen snart en sida klar, jag har läst lite mer vilket inte direkt gjort mig klokare men jag har börjat skriva lite om den tyska stumfilmen men vet dock inte riktigt vad Siegfried Kraucer vill med sin bok From Caligari to Hitler och exakt vad Philip Rosen tycker om boken och vad han kommer fram till. Det känns dock som om Siegfried läser in det han vill se och höra men svårt att veta. Behöver få in något om Das Cabinet Des Dr. Caligari in i texten samt se vad The New European Cinema vill få fram av allt detta.

Har dock ont i mitt ryggslut så jag orkar inte riktigt tänka, sitter mest och väntar på att bror min skall ringa så jag kan åka in till stan. Vill fan bli klar med den här 3:e frågan så jag kan börja på 1:a så har jag förhoppningsvis bara 2:a frågan kvar imorgon och det hade varit sweet. Hur det än går så har jag kommit en bit nu och lär komma en bit till så jag behöver ju inte göra om hela skiten ifall jag skulle misslyckas. Vilket hade varit ganska nice för det är en bitch med tentor. Det slutar ju naturligtvis inte här, har ju en till tenta att skriva på och den får man väl börja bita tag i så fort man är klar med denna känns det som i alla fall.

No comments: