Tuesday, December 4, 2007

NHL (25)...

Colorado–San Jose 2–3
(1–1, 0–1, 1–1)

Första perioden: 0–1 (3.14) Milan Michalek 8 (Jonathan Cheechoo, Joe Thornton), 1–1 (3.26) Milan Hejduk 9 (Kyle Cumiskey, Karlis Skrastins)

Andra perioden: 1–2 (9.20) Steve Bernier 5 (Joe Thornton, Alexei Semenov)

Tredje perioden: 1–3 (8.30) Mike Grier 4 (Torrey Mitchell, Patrick Rissmiller), 2–3 (16.55) Andrew Brunette 5 (Brad Richardson)

Skott: 35–28 (9–11, 10–10, 16–7)

Utvisningar: Colorado: 4 x 2 min, San Jose: 2 x 2 min.

Publik: 15 213 (i Pepsi Center)

Målvakter: Colorado: Jose Theodore 89,3%, istid 58.55, San Jose: Evgeni Nabokov 94,3%, istid 59.59

Svenskarna: Mål, assist, skott, utv min, +/-, istid
Doug Murray, b, San Jose 0, 0, 0, 0, 0, 16.43

Matchen:

För andra gången inom loppet av fyra dagar vann San Jose Sharks över Colorado Avalanche. Gästerna hade den lilla turen och inte minst Evgeni Nabokov och det räckte. Efter att lagen gjort varsitt mål inom loppet av 12 sekunder i inledningen av den första perioden dröjde det tills mitten av den andra perioden innan Sharks kopplade grepp om matchen. När sedan Mike Grier turligt ökade på till 3-1 var Avalanche nere för räkning. Griers skott träffade backen John-Michael Liles, 27, och gick in över axeln på målvakten Jose Theodore.

– Jag tror att pucken tog på backens klubba och studsade till i isen. Jag försökte bara kasta iväg pucken mot mål, sa Mike Grier till AP.

Jose Theodore var missnöjd över att han inte räddade skottet.

– Jag såg pucken hela tiden, men den studsade till konstigt, sa Theodore.

Hemmalaget saknade sin lagkapten Joe Sakic för andra matchen i rad. Sakic har ont i ena ljumsken och missade i lördags sin första match på länge, han hade inför lördagsmötet med Los Angeles Kings spelat 232 matcher i rad.

No comments: