Sunday, December 23, 2007

Det Är Jul Imorgon...

Fan det är jul imorgon, det känns verkligen inte som det. Kanske beror en del på att detta är första julen som jag inte bor hemma och dels för att de senaste åren så har jag inte direkt varit förtjust i julen och det blir knappast bättre med åren. Fan va jag drack igår, vet inte riktigt hur många öl jag satte i mig men måste varit en 15 stycken om inte mer plus lite Jäger och självklart resulterade detta i en kraftig bakfylla som jag inte räknat med. Varför man aldrig kommer ihåg detta vet jag inte, det borde ju vara ganska uppenbart vid det här laget att man blir bakfull av att dricka många öl men tycks inte lärt mig detta än. Det är ganska mycket bättre nu dock.

Det blev en liten kontrovers mellan Olof och Klara igen, fast det var bara mest Olof som var riktigt packad så det var väl det verkliga problemet. Fan va jag verkligen inte klarar av att folk bråkar, vill alltid in och medla och skall alltid vara så jävla förstående hela tiden. När en massa folk sedan försöker lägga alla sina åsikter och uppfattningar kring det hela och fulla folk försöker hela tiden göra sin röst hörd mest samtidigt som personen alla försöker trösta blir bara mer upprörd så orkar jag bara inte med det hela. Jag flydde fältet och ville bara sova, hela tiden så känner man inte gjort tillräckligt för personen i fråga. Frågan som ständigt uppstår är ju, hur fysiskt tröstande kan jag vara ? Går jag över någon gräns ? Vill människan ha mer ? Bara kaos...

Skuldkänslor är något lätt man får också, gick och la mig, flydde fältet för jag orkade inte ta i tu med det hela så kommer Micke, Nicklas kusin och får mig upp ur säng hur lätt som helst. Det är svårare med nya personer, han utbildar sig till officer och är äldre än mig och allt detta får mig att kuva mig så lätt vilket stör mig. Jag vill inte vara en sån person längre, jag vill kunna stå på mig men det tar tid.
Ministry - The Angel

now is an angel there?
now is an angel there?
now is an angel there?

one left out
when they passed heaven about
what about me
sitting here in my purgatory
so left out
he's dead
i'm alive
he's spared
always an angel who cares
always an angel there

one like me
we try so hard
five like you
someone dead again
where's your angel now?
where's your angel now?
where's your morals now?
where's your morals?

always an angel there
where's your angel now?
always an angel who cares
always an angel there
where's your morals?
there's always an angel who cares
there's always an angel there

no more people staring
no more fatal dares
like a baby grabbing at
something that isn't there
but it is
but it is

always an angel there
always an angel who cares
always an angel there
always an angel who cares
Jag förstår dig,
Jag vill hjälpa dig,
Jag vill få dig att förstå att jag förstår,
Jag vet att du hade gjort samma sak för mig,
Jag vill att du skall kunna känna dig trygg,
Jag vill att du skall kunna prata med mig,
Jag vet bara inte hur jag skall börja,
Jag vet inte hur du kommer ta det,
Jag vill verkligen bara att du skall må bra.

No comments: