Friday, December 14, 2007

Dumma Fittor...

Blir så jävla förbannad, satt och tittade lite på Argumentettan där det diskuterades om att lärare blir filmade i skolan och det läggs ut på nätet. Självklart skall det inte vara så men det som åbropades i programmet var ju bara bisarrt, en från lärarförbundet ville typ totalförbjuda elever och ville ha hårdare regler i skolan. Nä men mitt barn lyssnar inte på mig när jag skäller på hen så jag höjer min röst och funkar inte det så kommer jag börja slå, lite så verkar hela mentaliten kring regering och andra idioter som tror att man kan lösa allt med att dra åt tummskruvarna. När skall folk inse att man löser inte våld med ännu mer våld ? Det är knappast så att jag uppmanar folk till att kränka sina lärare, lärarna har stöd i lagen ifall det läggs upp på nätet bl.a. men självklart skall det inte förekomma från första början. Man måste vinna tillbaka respekten för sina medmänniskor och alla i vårt samhälle har ett ansvar att visa vägen.

Visst man kan börja förbjuda mer och mer och sätta upp mer kameror, börja med metalldektektorer och det kanske kommer funka till en början men ser inte folk vart detta leder ? Titta på USA... hur jävla mycket har det hjälpt ? Ser ingen det som håller på att hända med det svenska samhället i stort ? Vi håller på att bli en stat som välkomnar övervakning och inskränkning av våra rättigheter och allt detta för att vi har en hög inkompetenta idioter i vår statsapparatur som vägrar sätta sig in i de verkligt stora problemen och låter istället lobbyister som verkar för egna instressen göra allt legwork åt dem för de är för lata. Det jag fruktar är att kommande generationer kommer bli mer och mer vana att få sina rättigheter inskränkta och att om kanske 50 år så kommer yttrandefriheten vara ett skämt. Istället för att öppna upp sig och försöka ta en dialog med eleverna så sätter man på skyddslappar och låtsas om som inget alls.

Bara läs detta - Dn.se, http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=724030

"Musikindustrin polisanmälde en fildelare — och stod sedan själv för delar av polisutredningen."

Asså vårt svenska rättsystem är ett jävla skämt ! Hur i HELVETE tänker de ? Det är lika jävla illa som om en person som står dömd för våldtäckt själv skulle göra läkarundersökningen på personen som anmält blivit våldtagen, hur JÄVLA SJUKT ÄR INTE DE ?! Jag blir ärligt talat bara mer och mer mörkrädd för det som händer kring hela rättsapparaturen, snart kommer vi sitta riktigt jävla i skiten om folk fortsätter att lyssna och lita på våra inkompetenta politiker. Problemet är att folk ser inte de långsiktiga konsekvenser allt detta kommer att ha, om inte folk agerar snart så kommer vi verkligen inte ha mycket att säga till om och vi i Sverige kommer vara i framkant och ett föredömme för diktaturer förklädda som en ""demokrati"". Skall dock inte kasta sten då jag själv är allt för inaktiv. Jag har i alla fall fått upp ögonen och försökt agera lite och det är bra jävla mycket mer än vad man kan säga om det flesta i det här jävla landet.

Lite svar på det hela:

http://www.piratpartiet.se/nyheter/pressmeddelande_piratpartiet_jo_anmaler_fildelningsaklagaren
http://projo.se/2007/12/12/rattsvasendet-skiter-i-det-bla-skapet/

Hela tiden får man höra nya mätningar om att skulle de varit val idag skulle socialdemokraterna vinna med si och så mycket men hur jävla intressant är de då ? Inget händer ? Folk sitter bara på sina feta arslen och gör inget, hade vi varit Frankrike hade vi brännt ner riksdagen för länge sedan, försöker inte göra någon slags hint till de uppror som varit i delar av Paris utan mer att folk i Frankrike protesterar lite mer och vildare än vi i Sverige. Å andra sidan hade vi varit Frankrike hade vi provsprängt kärnvapen, haft en snorrik president och pratat ett förjävla fult språk, ja jag har stort problem med franskan och deras jävla attityd till den.

Om jag nu råkar vara motsägelsefull så fakk you ! Det skiter jag i, jag är förbannad och behöver få utlopp för min ilska. Önskar att jag hade ett lite bättre vokabulär och varit mer kreativ för då hade jag kunnat dra till med en sjuhelvetes jävla massa mer svordomar men nu är jag inte det så ni får allt klara er. Visst jag är motsägelsefull och riktigt jävla fördomsfull men jag erkänner det och jag håller inte käft hela tiden, önskar att jag kunde sagt till mer men jag uttrycker mig fan så mycket mer än de flesta känns det som.

No comments: