Sunday, December 16, 2007

Borde Bli Duktigare På Bojkottning...

Fan jag borde börja bojkotta massa saker, fan det är så jävla mycket företag som missgynnar mig och mina viktiga politiska ståndpunkter. Problemet är att man bara är så lat och orkar aldrig titta upp och granska de varor man köper. Borde kanske trots allt göra detta, många bäckar små trots allt. Får börja med att bojkotta Western Digital, det jobba är ju att jag tror alla 3 diskar jag har är WD.
"This is the most extreme example I've seen yet of tech companies crippling data devices in order to please Hollywood: Western Digital is disabling sharing of any avi, divx, mp3, mpeg, and many other files on its network connected devices; due to unverifiable media license authentication'. Just wondering -- who needs a 1 Terabyte network-connected hard drive that is prohibited from serving most media files? Perhaps somebody with 220 million pages of .txt files they need to share? - Boingboing.net, http://www.boingboing.net/2007/12/06/western-digital-netw.html"
Lista på de förbjudna filerna - http://wdc.custhelp.com/...

Får självklart tacka Projo för denna eminenta upplysningen, människan har en så jävla bra blogg.

No comments: