Thursday, December 6, 2007

Blev Inte Riktigt Som Jag Tänkt Mig...

Blev inte riktigt som jag tänkt mig men jag kom upp tidigit i alla fall, har väl varit uppe i tjugo minuter eller något men hade för avsikt att gå upp sex men men kan inte alltid få det man vill ha. Skall väl sätta mig och käka och sen får jag väl försöka läsa lite och börja skriva på tentan. Liten side note, (Ja, Arlene kan vi inte göra en "pakt" eller något så vi ser till att vi verkligen kommer plugga denna delkurs vi nu börjat ? Det har ju uppenbarligen gått så där de andra kurserna. Det är bara så jobbigt med panikplugg.)

Nu skall jag sätta mig och käka, nollfemtjugotre.

Det går väl så där bra måste jag säga, förstår typ inte det jag läser och allt känns bara mest hopplöst. Jag kan ju gärna inte bara hoppa av kursen heller så, I really don't know what to do, I'm fucking lost ! But hey I'll give it a try. Jag mår illa...

Blir visst ingen arbetsintervju idag, jag hade visst lektion. Vet inte riktigt vad jag tänket på när jag sa att klockan fyra funkade för mig, det är verkligen mitt i allt oavsett när jag börjar. Fick för mig att jag började fem, varför jag nu fick för mig det vet jag inte för vi slutar alltid då men men får bara ringa och förklara läget. Får inte glömma dock att hämta sista boken till kursen idag. Kan knappast påstå att tentorna blir lättare med tiden, inte så konstigt och särskilt inte när man verkligen inte tar vara på den tid man får att plugga.

Jag orkar inte motivera mig att läsa vidare, vill börja skriva men vet inte vad jag skall skriva men allra helst vill jag bara gå och lägga mig men det kan jag verkligen inte göra för då skulle jag bara sova bort halva dagen och det har jag inte råd med. Jävla Bernt skall komma hit och hämta massa saker, orka träffa honom, det kommer bara bli obekvämt på alla sätt tänkbara.

Det är verkligen inte många dagar kvar att fixa den här jävla tentan och jag har en del kvar att läsa och förstå samt att jag behöver få godkänt på alla tre frågor så det går inte att göra bra ifrån sig på två utav de och faila på den sista utan man måste ha godkänt på alla tre. Det är ju knappast så att jag tänkt hoppa över en av de ifall jag kan svara bra på de andra. Jag förstår ju hur hon har tänkt, hon vill se att man har fått en grundförsåelse för hela delkursen och inte bara snappat upp lite här och där men ändå...

Kan inte hoppa av kursen för då är risken ganska stor att CSN kräver pengar av mig och jag kan inte heller bara ge upp det känns ju bara jävligt idiotiskt men samtidigt så kommer man må så jävla dåligt om man misslyckas på tentan och jag vet att jag inte skall tänka negativt för det lär knappast hjälpa mig men det är inte så jävla lätt. Hela grejen blir knappast lättare nu när man fått reda på sista tentan som verkar skit jobbig, hela tenta går ut på att man skall vara super självständig och reflektera över kursen.

Hur allt än kommer sluta så kommer jag åtminstone fått erfarenheten av att bo själv i en lägenhet, det känns som om det ändå borde vara det viktiga i alla detta. Det är inte så säkert att jag bott själv ifall jag inte pluggat, jag menar det är inte så jävla lätt att hitta ett jobb. Jaja skall inte spekulera i det nu men får bara se detta som ett ytterligare ett steg i att bli en mer självständig människa. Frågan är väl snarare om jag någonsin skulle kunna ta åt mig allt detta eller kanske när, hur som helst så är det väl det som är det stora problemet. Jag ser det men känner inte det, måste få det på något sätt att sätta sig i själen eller hur man skall uttrycka sig.

No comments: