Wednesday, December 26, 2007

Bättra Mig...?

Har bestämt mig för att försöka vara duktig igen, nu skall jag även försöka sluta dricka alkohol under en period framtills min tenta.

Listan
(?):
  • Inte dricka alkohol
  • Inte dricka cola eller annan liknande dryck
  • Inte äta lösgodis, choklad eller dylikt
  • Inte äta så mycket skräpmat
  • Laga och äta mer nyttig mat
  • Motionera mer...
  • Plugga och skriva på tentan
  • Städa och hålla rent och snyggt i lägenheten
  • Ge mig en kaka oftare
  • Försöka vara lite mer positiv

Analys Av Listan (3):

Skapa en ny del av listan skall jag göra, måste ha något som man kan kryssa av dag för dag och vecka för vecka. Lite hemläxor så till mig själv, så saker och ting blir gjorda. Det har varit så mycket med att bara jobba så allt har fallit i glömska.

* Ringa Movieline - Bra fråga, måste komma in lite i skolan och lägenhetshavande. Skulle ju vara schysst med jobb men ah...

* Kräva in skulder - Har börjat med det och nu har jag drygt 2000 kvar, de tar lite tid men de kommer in.

* Investera mina pengar - Jag orkar nog inte ens tänka på det just nu.

* Gå igenom all min musik på datorn - Jag har gått igenom lite mer men även tankat en hel del också

* Generbestämma all musik - Har gjort det med lite mer grupper men återstår en hel del.

En Av Mina Lagar:
  • Nytankad musik skall generbestämmas innan jag får lägga in den i mp3-listan.
* Skriva av alla låttexter från CRDskivorna - Försöka ta en låt i veckan, låter ganska vettigt. Orkar man att göra det så är det nice men det är inte direkt de första som ockuperar mina tankar.

* Titta på alla mina köpta filmer - Ta och titta igenom en film i veckan, så kommer jag snart tittat igenom alla mina filmer plus de extra material de har att erbjuda. Hade ju varit en bra idé.

* Titta igenom hela Kvinnofängelset - Är på 150-någonting nu.

* Titta igenom den anime serien jag lånat av en kompis - Ge tillbaka den kanske vore snällt också, ta kanske ett avsnitt per dag.

* Läsa alla böker och tidningar jag har - Är en hel del jag inte läst. Läsa lite varannan dag.

* Läsa Biblen och Koranen - Religion är intressant... Skall nog dock inte sätta upp detta på vecko listan utan det får bli lite senare projekt, kanske inte skall bara läsa Bibel och Koranen utan andra religösa böcker eller hur man nu skall uttrycka sig.

* Söka jobb ? - Plugget är snart slut så det skulle vara bra att göra det.


* Realisera projekt [Mil-badandet] - Det är vinter, jag vet inte vart det finns några sjöar och om de går att bada i, åtminstone inte här i Angered men skulle kunna motionera lite mer. Vet inte om det ens finns något milspår.

* Få in struktur och rutin i vardagen - Det går hyffsat, försöker få gå och lägga mig hyffsat och gå upp innan tio men inte alltid det går vägen.

* Prata med mina föräldrar - Om vad ? Jag orkar nog inte ens tänka på vad jag vill ta upp.

* Bli självförsörjande - Behöver skaffa mig ett jobb och styra upp ekonomin.

* Ändra min syn på mig själv - Om man bara kunde knäppa med fingrarna...

* Tänka på vad jag säger - Tona ner det lite, behöver inte vara så målande. Jag är ständigt taskig och spydig mot min pappa med tanke på vad som hänt och tänker inte alls på vad jag säger. Det mesta är bara för att skämta och hålla humöret uppe och antar att det är en reaktion till hur jag reagerat på hela situationen. Jag bemöter det mesta med skämt för att klara av det antar jag.

* Loosen up - Vill inte ha någon hjärtattack eller dylikt.

* Inte vara så långdragen i mina utlägg - Kort och koncist, kan ju försöka tänka på det.

* Inte ta allt så personligt och hårt - Håll huvudet ovan vattenytan, ofta jag gör det...

──────────────────────────────────────────────────────

Det Som Är Gjort

* Pröva på nya saker - Jag har en lägenhet, jag har läst lite ryska och jag bor tillsammans med en polare.
Skaffa mig en lägenhet - Jag har en tills okt 2008, tror jag.
Mörklägga mitt rum - Har satt upp en rullgardin.

Skära ner på min tuggummikonsumtion - Inte bra för maggen, 4:e juli (22:e juli - det har gått ganska bra)
√ Lämna in papper på urträde ur Svenska Kyrkan
Få igång badsäsongen - Den är igång, behöver hålla igång den bara
Fixa toan - Den verkar vara fixad nu, tack vare min käre far
Gå till banken och fixa en ny dosa
Skära till spegeln och sätta upp den - Den var för stor för garderoben, behåller den dock.
Lista alla mina DVDfilmer - 179 är jag uppe i nu
Gå till kuratorn - Behöver jag verkligen gå dit mer...?
Lämna in intresseanmälan på Movieline - Lite små pinsamt
Köpa boxershorts - Köpte tysen! stycken...
Köpa student present till Andrée - Better bli nöjd...
Sätta upp mina planscher - Behöver glasa om två stycken och rama in de övriga
Uppdatera min intresseanmälan till Movieline - Bara att lämna in den då...
√ Ringa Erikshjälpen - Vill de ha mina pengar ? Tydligen...
√ Söka en massa jobb som arbets[förnedringen] har gett mig i läxa - sökt tre jobb, Lidel is a bitch...
√ Städa på toan nere - Den ser städad ut, nu måste jag bara få den fixad...
√ Skicka in sjukintyg och andra papper till Alfa-Kassan (Redogöra varför jag slutade som Skolinformatör åt RFSL) - 28/7
√ Gå till Läkaren för uppföljning - framtiden ser väl ljus ut (den gör väl det ?)
√ Gå på stängd visning (...surprise)
√ Köpa biljett till Arvika, I am going... (anta inte)
√ Prata med Alfa-Kassan
√ Prata med Arbetsförnedringen
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2)
√ Ringa Försäkringskassan angående utbetalning (2.03)
√ Ringa Försäkringskassan igen angående utbetalning - "de papperna har inte vi fått in" (fittor)
√ Möblera om i mitt rum ?

No comments: