Monday, February 4, 2008

NHL (52)...

San Jose-Chicago 3-2
(0-1, 1-0, 1-1, 0-0, 1-0)


Första perioden: 0-1 (18.50) Patrick Sharp 23 (Cam Barker, Martin Havlat)

Andra perioden: 1-1 (05.35) Jonathan Cheechoo 11 (Joe Thornton, Craig Rivet), spel 5 mot 3.

Tredje perioden: 2-1 (03.30) Marc-Edouard Vlasic 1 (Joe Thornton, Craig Rivet), 2-2 (05.14) Duncan Keith 6 (Tuomo Ruutu, James Wisniewski)

Straff: 3-2 Jeremy Roenick.

Skott: 40-21 (13-4, 13-8, 8-7, 6-2)

Utvisningar: San Jose: 6x2 min, 1x5 min, Chicago: 8x2 min, 1x5 min, 1x10 min.

Publik: 17 496 (i HP Pavilion)

Målvakter: San Jose: Evgeni Nabokov 90,5%, istid 64.56, Chicago: Nikolai Khabibulin 95,0%, istid 65.00

Svenskarna: Mål, assist, skott, utv min, +/-, istid
Douglas Murray, b, San Jose 0, 0, 0, 5, -1, 09.57

Matchen:

Tuffingen Jody Shelley anslöt nyligen till San Jose från Columbus. Det tog Shelley 17 sekunder att visa vad hans huvudsyssla på isen är. Då satte han den första stenhårda tacklingen som sedermera slutade med slagsmål mellan Chicagos Adam Burish och San Joses svenske back Douglas Murray.


- Det var en rolig start. Jag var laddad att vara där ute med Joe (Pavelski) och Jeremy (Roenick) direkt efter tekningen, sa Jody Shelley om sitt första byte i Sharks.

Lagen följdes åt till 2-2 och senare en mållös förlängning. I straffavgörande var det just duon Pavelski och Roenick som var pricksäkrast. Båda satte varsin straff och fixade San Joses tionde raka seger mot Chicago. För Sharks väntar fem raka hemmatcher till och laget har äntligen en positiv hemmastatistik denna säsong med fler segrar än förluster.

- Det är viktigt att få det att fungera hemma och förhoppningsvis kan vi fortsätta när vi stannar här ett tag, sa Joe Pavelski till AP.

Den svenske backbjässen Douglas Murray fick lämna matchen inför den tredje perioden med en höftskada. Hur allvarligt och om Murray missar kommande matcher är ännu osäkert.

No comments: