Friday, February 22, 2008

The 1 Second Film...















Jaha, då var man en
Executive Producer av filmen The 1 Second Film. Det är bara klicka på
Executive Producer och söka på mitt namn eller gå in på denna länk, http://the1secondfilm.com/producer/9094 det var verkligen bara spur of the moment för jag satt och tittade på Tom Green's House Tonight där han och Andy Dick pratade om denna film jag blev lite nyfiken och gick in på hemsidan för att se vad det var och vips hade jag donerat $100. Det är ungefär 645 kr i dagsläget och vilket jag då har pungat ut med för att vara lite tuff och vara Executive Producer istället för bara Producer eller Associate Producer. Alla pengarna går till Global Fund For Women så det är för en bra sak, eller något antar jag. Var mest bara för skojs skull som jag gjorde detta och tänkte att jag kan lika väl bara slänga ut $100 istället för $1 så får man vara lite tuffare. Hur man säljer sig för lite tid i rampljuset. Fan jag tycker inte om att ha så mycket pengar som jag egentligen har och borde verkligen inte bara slösa bort de hit och dit, borde verkligen investera i de bättre. Känns lite illa av mig trots allt att sitta och berätta om det här, känns som om man skryter. Samma sak med att skicka länkar från bloggen för att folk skall se nya saker jag gjort, känns som om man är och jag vet inte vad det är för ord jag söker men vill de läsa det jag har att säga så får de väl göra det och vill de inte så nänä skit i det. Skyll sedan inte på mig bara om ni inte vet det senaste, bloggen är mitt nya medium. Visst frågar folk så kanske jag nämner vad som skett det senaste men jag tycker inte om att själv säga till folk att de och de har jag gjort idag utan en förfrågan först. Känns väldigt svenskt och något som verkligen ger en bild av den människa jag är.

Dia Psalma - Den Som Spar Han Har

Känns det meningslöst, det liv du har
Och när lönen är slut
Ligger då räkningarna obetalda kvar
Men stå då ut och tänk efter
Du kanske klarar dig lika bra ändå
Om du lyssnar nu, så ska jag ge dig ett råd

Den som spar han har
Till slut bara pengar kvar
Köp upp dina pengar innan dom tar slut
Den som bara har pengar
Måste köpa sina vänner
Så gör slut på dina pengar innan dom tar slut
Så att dom tar slut

Känns din plånbok alldeles för stor
Och magen likaså
Har du mera pengar än du tror
Men kom ihåg, och tänk efter
Pengar är ju ändå inte allt
Om du lyssnar nu, så ska jag ge dig ett råd

Den som spar han har
Till slut bara pengar kvar
Köp upp dina pengar innan dom tar slut
Den som bara har pengar
Måste köpa sina vänner
Så gör slut på dina pengar innan dom tar slut
Så att dom tar slut

Har du pengar på banken som du spar
Varför har du det
Är det till semesterns ljuva dar
Men du ska få se att dom kanske
Kan försvinna innan dom tas ut
Om du lyssnar nu, så ska jag ge dig ett råd

No comments: