Monday, February 18, 2008

Dagens I-Landsproblem...

  • Jag har tänkt att ta upp detta oerhört jobbiga problem i en vecka eller så men aldrig riktigt fått tummen ur och gjort det. Detta är naturligtvis inget onödigt inlägg eller extra inlägg för att få mer inlägg denna månaden eftersom jag skulle skrivit det förr eller senare och det blev bara lite senare än väntat. Hur som helst för att komma till mitt lilla problem, det är detta med toapappret. Asså är det bara jag eller är det så att ibland när man skall försöka rulla fram nytt och mer papper så har det slickat sig runt rullen och trots att man slagit på rullen några varv för att den skall lossna så gör den inte det. Detta har verkligen retat gallfebern på (eller är det ur ?) mig. Det spelar ingen roll hur man säger det, det är störande och det är det som var det viktiga.
  • Något annat som är störande är alla jävla plastpåsar som finns i 1, 2, 3 & 5 liter och säkert större. Ni vet de som ligger i en liten papp ask och som är en på en rulle. När man skall försöka öppna de är det också jävligt svårt och man får gnida öppningen mellan tummen och långfingret och pekfingret (sa jag rätt fingrar nu ?) men det tar litet tid innan den ger sig. Någon som har en bättre lösning på hur man får upp påsen ? Det är verkligen skit svårt och det tar precious tid från min menlösa vardag.
  • Det tredje som stör mig men dock är bra för mig är att det inte finns någon affär av något slag som har nattöppet, i närheten då. Det enda som är öppen är Shell och de stängde för lite mer än tre timmar sedan. Annars hade det funnits en risk att man gått dit för att köpa sig lite snask. Åt ju inte för så jätte länge sedan så det är nog bara jag som är lite gotte sugen. Det jag borde göra är ju självklart att gå och lägga mig för jag har lyckats vända på dygnet igen för att jag inte har något att göra på dagarna ändå eftersom det är dåligt med jobb på Svenska Mässan vilket suger. Det jag borde göra är att söka jobb, kolla efter lägenheter och dylikt men man orkar ju inte, man är bara så lat. Jag har ju egentligen inte råd att bete mig så här, yet I continue...

No comments: