Sunday, February 10, 2008

NHL (55)...

San Jose-Nashville 4-3
(1-1, 1-1, 2-1)


Första perioden: 1-0 (04.48) Jonathan Cheechoo 12 (Joe Thornton, Milan Michalek), 1-1 (07.00) Vernon Fiddler 8 (Martin Gelinas, Greg Zanon)

Andra perioden: 1-2 (07.12) Vernon Fiddler 9 (Radek Bonk, Dan Hamhuis), spel 5 mot 4, 2-2 (13.17) Jonathan Cheechoo 13 (Marc-Edouard Vlasic, Joe Thornton)

Tredje perioden: 3-2 (07.17) Milan Michalek 18 (Jonathan Cheechoo, Marc-Edouard Vlasic), 3-3 (11.41) Scott Nichol 7 (Vernon Fiddler, Greg de Vries), 4-3 (15.05) Jonathan Cheechoo 14 (Milan Michalek, Joe Thornton), spel 5 mot 4.

Skott: 27-13 (5-5, 12-2, 10-6)

Utvisningar: San Jose: 5x2 min, 1x5 min, Nashville: 7x2 min, 1x5 min.

Publik: 17 496 (i HP Pavilion)

Målvakter: San Jose: Evgeni Nabokov 76,9%, istid 60.00, Nashville: Chris Mason 85,2%, istid 60.00

Svenskarna: Mål, assist, skott, utv min, +/-, istid
Inga svenskar på isen.

Matchen:

Jonathan Cheechoo är liraren som fixade San Joses tredje raka seger mot Nashville. Cheechoo gjorde tre av hemmalagets fyra mål - det sista och matchavgörande 4-3 med bara knappt fem minuter kvar att spela. Det var Sharks-spelarens nionde hat trick i karriären.


- Jag har känt mig bra sedan ungefär julen. Jag har jobbat hårt och pucken har studsat min väg. Matchavgörande målet är värt att minnas. Du vill hjälpa laget på det sättet, så när du lyckas göra det känns det mer speciellt, sa Jonathan Cheechoo till AP.

Joe Thornton hade tre assist och är nu bara en enda passning från drömgränsen 500. Den siffran nådde dock San Joses Ron Wilson - i antal NHL-segrar som coach. Med det är han uppe på delad tionde plats för de vinstrikaste coacherna genom tiderna. Wilsons nästa resa blir till - Disneyland.

- Jag ska flyga ner och ta mitt barnbarn med och fira 500. Hon går nu så att se henne springa omkring och ha kul kommer att bli fint. Om vi hade förlorat hade jag inte åkt, sa Ron Wilson.

- Det är en milstolpe för en coach att nå 500. Det är ganska mäktigt och det är fint att vara delaktig i det, sa matchhjälten Jonathan Cheechoo.

No comments: