Thursday, February 21, 2008

Lars Vs. NES...

Nu när jag äntligen fått mitt eller rättare sagt äntligen när jag fått bytt adapter så funkar mitt NES, satte mig drygt en, en och en halv timme nu och försökte spela lite men inser hur jävla svårt det är. Spelade kanske 10 olika spel för jag gav upp efter ex. antal gånger av hopplösa försök att spela mina spel.

Jag tröttnar ganska snabbt när det inte går bra och bara känner mig helt värdelös och frustrationen växer så man stänger av och slänger i nästa spel för att inse att det är minst lika svårt. Säger inte att jag gett upp helt på det men hade för mig att jag var bättre eller att spelen var enklare men ack så fel jag hade. Kanske borde äta lite mat så kanske det går lite bättre sen.


*
Zuerst Muss Ich Ein Bild Machen.

2 comments:

Anonymous said...

I och med att du inte spelat så mkt konsolllir på egen hand innan nu, så tar det tid att lära sig :) ge inte upp för fort utan ät lite extra och börja dricka kaffe så får du fokus ;)

Anonymous said...

Börja drick kaffe så får du fokus till att spela som en "poooowerplayer" ;)Skämt och sido så är det faktiskt så att en del spel är lite svåra till en början men lär man sig grunderna till ett spel så öppnar man nycklar till många andra med samma inslag. Tips om du har svårigheter är att du youtubear speedruns på spelet och kanske skäms hur saker framförs enkelt, men dock så lär man sig en hel del. Inte min hemliga source direkt iom att jag spelat mkt tvspel genom åren men för en som behöver lite tips och guidning så är det ett bra sätt att hämta inspiration! Njut /Olof