Friday, February 8, 2008

Skolinformatör Heltid...

Asså fan varför kan man inte vara skolinformatör på heltid ? Det hade varit såå underbart, möta nya klasser och åka till nya ställen varje dag. Fyfan va jag tycker om att jobba som skolinformatör, tyvärr är det så jävla sällan så man kan inte försörja sig på det. Självklart är ju inte det tanken från början utan summan man får är bara mer symbolisk men hade jag kunnat göra detta varje dag så hade jag nog fan gjort det. Känner att jag kommit in i det lite mer nu, behövde verkligen en mjukstart. Så mycket man glömt.

För de som undrar så är jag Skolinformatör åt RFSL och pratar om HBT-frågor och oftas är jag ute bland skolungdomar från 7an till 3an i Gymnasiet. RFSL står numera för Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter, innan så stod det för Riksförbundet För Sexuellt Likaberettigande men detta ändrades för att tydligare visa organisationens målsättningar och dess medlemmar.

No comments: