Monday, February 4, 2008

(K)almar...

Det var med fundersamhet,
Det var med nyfikenhet,
Det var med intresse,
Som jag gav mig in i detta,
Omedveten om utkomsten av mina handlingar.

Spänning,
Ärlighet,
Rädsla,
Naken,
Utelämnad,
Sårbar,
Saknad,
Ensam,
Ord som beskriver det påbörjade som ännu är odefinierat.

Erfarenheter,
Nyheter,
Kåthet,
Förbryllande,
Försvarande,
Rädsla,
Oförmögen,
Pressad,
Närhet,
Envishet,
Forntida måltider,
Gnäll,
Tjat,
Ilska,
Frustration,
Kärlek,
Förslappad,
Föråldrad,
Fundersam,
Osäker,
Upplevelser,
Intimt,
Likheter,
Glädje,
Bunden,
Frisläppt,
Ord som beskriver helgens händelser,
Tankar och känslor i en röra,
Tankar och känslor utan ord,
Tankar och känslor som är obesvarade,
Besvarade tankar och känslor.
Det är med viss lättnad som jag åker hem,
Hem till min västerliggande kust,
Hem till min tysta och trygga vardag,
Bort från nya upplevelser,
Bort från en möjlig framtida social miljö,
Bort från nya tankesätt,
Bort från en annorlunda livsstil,
Bort från en påskyndande process av upp öppnande,
Bort från en mer varierande mat vardag,
Bort från någon,
Bort från någon som inte vet vart hen har mig,
Jag vet i alla fall inte vart jag har mig i detta odefinierade tillstånd.
Jag känner mig skyldig,
Jag känner mig dum,
Jag vill men kroppen är inte alltid med mig,
Jag vill men vågar inte alltid,
Jag vill,
Du vill också,
Ibland har vi bara inte alltid möjligheten.
Nivån är inte den samma hos oss båda,
Ålder skiljer,
Erfarenheter skiljer,
Livsstil skiljer,
En hel del olikheter som skrämmer lite,
Olikheter som kan skapa erfarenheter,
Olikheter som skapar problem,
Olikheter som skapar nya vägar,
Likheter som skapar förståelse,
Likheter som för oss samman,
Likheter som ger insikter.
Vad som sker nu vet jag ej,
Det enda jag verkligen vet är att det jag erfarit kommer vara hjälpande verktyg i framtiden,
Genom dig har jag lyckats plocka fram mer av mig,
Du får se sidor av mig som ingen annan sett,
Samtidigt berövas du sidor av mig andra får se,
Jag öppnar nya delar och sluter gamla,
Blottar jag mig allt för mycket blir jag ett enkelt mål,
Jag vill så gärna men vågar inte ge dig hela mig,
Jag vågar nog inte ens se hela mig själv i spegeln.

Jag kan inte säga mycket mer än,
Vi får se och var tålmodig,
Mycket mer än så kan jag inte ge dig,
Ingen är mer ledsen för det än jag.

No comments: