Thursday, February 14, 2008

Respektlös...?

Jag blev för en liten stund sedan kallad respektlös av en av personalen i kassan på ICA. Detta gjorde mig aningen sur för om något jag Inte är så är det fan respektlös. Det var så att jag gick och lyssnade på Metallica på högsta volym och ser att en kassa är igång går dit och ser att kassörskan dyker upp eller trodde jag i alla fall och när jag väl lastar på mina varor på banden ser jag något som bankas mot bandet och märker att en annan person håller på att stänga kassan. Ber om ursäkt och drar av mig lurarna i samma ögonblick typ och är redo att börja samla ihop mina varor och bege mig till nästa kassa men då väljer killen tydligen att låta mig handla i hans kassa trots allt.

I samma veva så påpekar han att jag är respektlös för att ha lurar på och lyssna på musik, nu i denna stund så råkade jag ha på extra högt och missade att de skulle stänga kassan men min fråga är då varför byta personal ? Samt varför står kassorna tända och när de inte används och vart fan var skylten ? Det stod ingen Kassa Stängd på banden som han viftade med sedan. Jag är definitivt inte hans jävla kompis heller, visserligen sa han mannen åt mig men det kändes lite som samma sak och han lät ganska fittig av sig när han sa det. Försökte även hjälpa honom för han hade tydligen glömt göra något med förra kunden och pengar började ploppa fram i skålen och för han att nå runt och ta de mynten verkade extremt omständigt istället för att jag bara skulle ta de och ge de till honom men de passade tydligen inte heller. Jag är ju alltid den som ställer varorna så att man lättas kommer åt de och lägger alltid bara en vara i taget och bygger inte något slott med de. Dessutom så är jag artig och tackar alltid för kvittot osv. bara för att jag lyssnar på musik betyder de inte att jag inte har någon respekt för de som jobbar på ICA, jag är tacksam för att de finns där.

Kan väl bara konstatera att han är en liten idiot som inte vet bättre och att jag inte tänker låta hans lilla snäsiga kommentar trycka ner mig. Jag är omtänksam och hjälpsam av mig. Visst det finns stunder då man kunde gjort något och istället sitter man tyst och orkar inte bry sig men jag är faktum en person som kan bry mig om kompletta främlingar också.

No comments: