Saturday, January 12, 2008

Varför Finns [M]ats I Mitt Liv...?

Allt gick ju så bra, tentan, den flöt på och det var good times så får man ett sådant slag i magen när en klasskompis skickar över sin tenta och förklarat hur han byggt upp allt. Helt plötsligt blir tentan lite mer förståelig och det verkar som om mer den här tentan skall vara ett mer eller mindre redskap för att kunna göra en större analys av eller eller fler filmer vi sett under [del]kursen. Den handlar alltså inte om att göra något hopkop av kursen som helhet men det är inte så jävla lätt när det klart och tydligt stått på de andra tentorna att det handlade bara om den kursen och som [M]ats la fram det så verkade det som om man skulle diskutera hela kursen, tydligen inte.

Problemet är att jag knappt varit på någon föreläsning och bara sett två filmer från denna delkurs samt att jag inte läst en enda sida av det som vi egentligen skall ha läst under just denna kursen så att skriva om hela tentan är nog inte riktigt ett alternativ för mig. Jävla subba ! Det kändes ju så bra, jag var duktigt och satte igång och fick skrivit en hel del och det visar sig att allt typ är fel. Det känns ju jävligt lyckat ! Det enda jag gjort är typ att lägga fram konstruktiv kritik gentemot kursen som helhet, dess utformning, det material och de föreläsningar vi haft. Usch... det blir så mycket klarar alla de små frågeställningar som står jag vet inte vad jag skall göra bara.

Hade en liten tanke på att bara köra mitt race och hoppas på det bästa men det blir bara en enda stor utvärdering och det funkar bara verkligen inte så det känns jävligt meningslöst samtidigt som jag inte direkt har något att förlora, kan inte få mindre än IG. Jag vill fan bara gråta just nu, jag vet verkligen inte hur jag skall fortsätta och vet inte om jag bara kan lämna in den så här heller.

No comments: