Monday, January 21, 2008

Godkänd, 30 Jävla Poäng...

Jaha, då fick man godkänt på ytterligare en tenta, detta innebär att jag har 30 Högskolepoäng att tillgodoräkna mig väldigt snart.
Det har inte kommit upp på studera riktigt än men det står så här på mina sidor på studenportalen:

FL1100 Filmvetenskap: Grundkurs 30.0

0105 - Introduktion: Publiker och debatter (7.5) G -2007-10-06
0103 - Det amerikanska genresystemet (7.5) G - 2007-11-05
0104 - Europeiska filmkulturer (7.5) G - 2007-12-10
0106 - Filmen i världen (7.5) G - 2008-01-14

Summa Totalt: 30.0

Inte för att låta krass eller så men faktum var att bara 2% fick underkänt på denna sista tentan och det känns mer som om de godkände de flesta så länge det var inlämnat typ för denna tentan skrev jag verkligen inte bra och visst den blev godkänd precis som de övriga men det känns lite som om jag kommit undan lite väl lätt. Jag antar att jag är lite kluven till att jag verkligen fick godkänt på tentan för jag tror jag egentligen inte borde fått det för att då kanske man inte lär sig läxan. Jag blir aldrig riktigt nöjd.

Klockan är mycket, jag har det allt för lätt samtidigt som mina kompisar runt mig har det skit och mår skit och jag bara glider fram och gör knappt något och lever rövare. Känns bara väldigt orättvist, det värsta är dock att jag mest står och tittar på och vågar inte ta tag och hjälpa till och det känns bara såå jävla fel. Jag borde verkligen sova, behöver gå upp imorgon och städa och fixa i ordning lite innan Angelica och hennes polare kommer över till lunch. Jag erbjöd de att komma hit och käka tacos på min fest.

No comments: