Friday, January 11, 2008

M-Day...















* Dag Utan Dess Like...
Är jag trött eller vad ?

Först beger jag mig iväg till stan för att gå till RFSL och prata med de angående Skolinformation, hoppar av vid Drottningtorget och går till Badhusgatan vilket inte är så jätte långt men tar väl en fem-tio minuter att traska dit i alla fall. De skulle i full gång att ha möte när jag kommer dit men bestämmer en tid med Claes och skall träffa honom på tisdag för att uppdatering som han sa. Skall fan bli riktigt skoj att komma tillbaka igen. När jag är på Lilla Torget så får jag ett anklagande mess från min syrra och det lyder:
- Är du på stan ? Du simmar väl inte i hemlighet ?
Var faktiskt på väg till Valhalla när jag fick det men försökte inte hålla något undan med flit då jag trodde hon ville försöka plugga lite och simma imorgon istället. När jag väl möter upp henne på Valhalla blir jag anklagad för att smygträna i syfte att själv bli fit medans hon skulle sitta hemma och bli fet. Blev en halvtimmes simning för att sedan dra och handla lite och käka lite mat.

Sen så vid 4-tiden kommer pappa och droppar av min cykel som egentligen är Solveigs men jag antar att jag har fått låna den på obestämd tid eller något så för hon har en ny och jag har cyklat på den här i vem vet hur många år. Hur som helst så har den inga växlar numera då vajern är av, frambromsen är dum och ligger emot hjulet hela tiden och gnisslar samt att mitt cykelstöd är helt buttat då de inte stannar kvar i uppfällt läge som tur var så lyckades jag binda fast de för när man trampar slår man hela tiden emot de.

När jag väl kommer till Gamlestaden så tänkte jag att det borde vara skyltat till mitt kära Angered och det var de fan också men åt samma håll som Kortedala ligger, med andra ord till höger och inte rätt fram som jag räknade med men jag cyklar på ändå för jag vill fan inte chansa så det blir en jävla DeTour förbi Kortedala bara för att de skyltat riktigt jävla bajs illa. Som tur var så gick Sverigeleden förbi Hjällbo och ända till backen innan Estrella och den var platt så det var fan tacksamt att cykla där måste jag säga.

No comments: