Tuesday, April 1, 2008

Könsuttryck & Transvestism...

Vart skall jag börja ? Kan väl bara rätt av konstatera att när jag och Robin (den skolinformatören jag jobbade med idag) gick ner mot Kampenhof i Uddevalla så diskuterar vi Transpersoner och allt kring detta och han kläcker ur sig att mina solglasögon skulle kunna vara uttryck för min transvestism vilket jag inte egnat en tanke åt och när man tänker efter så kanske han har rätt. Asså jag vet inte om mina solglasögon, min röda snusnäsduk samt min basker skulle vara något som jag har på mig för att uttrycka ett annat könsuttryck. Jag har bara aldrig riktigt tänkt i de banorna men visst skulle det kunna vara så, jag har bara på mig de ibland när jag känner för det eller kör nästan allt med mina solglasögon så fort jag är utomhus och baskern åker på om det är kallt.

Vet inte ens om jag skulle identifiera mig som transvestit men samidigt när vi är ute och skolinformerar mig så sätter jag mer ett frågetecken framför det eftersom jag känner att jag inte riktigt testat mina gränser och känner att jag nog behöver testa mig framåt och se vad som funkar och inte. Vart detta skulle leda till vette fan. För jag känner just att jag klär inte om eller tar inte på mig något för att få uttryck för någon mer könsidentitet eller så, jag slänger på mig det för att de är snyggt och jag tycker om det sen självklart kan det ju bara vara så att det är något underliggande och att jag tar på mig vissa saker eller beter mig på vissa saker för att få uttrycka alla sidor av mig oavsett om det handlar om något könsuttryck / identiet. Jag vet inte och jag bryr mig inte riktigt heller, jag fick bara upp ögonen för tanken och att möjligheten finns där sen om Robin har rätt eller inte spelar mindre roll, känner bara att jag har mer utrymme att röra mig bland och mer möjligheter att sätta ord på saker och ting. Det var en intressant tanke och det är något som tål att tänkas på.

No comments: