Wednesday, April 30, 2008

Aftonbladet × 2...

Nu kommer Fru Gårman - Aftonbladet.se, Är det bara jag eller känns detta oerhört onödigt och spär det bara inte på den heteronorm som redan existerar ? Antingen så kör man bara på och inte skapar några nya skyltar (kostar pengar att göra nya) alternativt så gör man bara helt enkelt en könsneutral person. Kom nu inte och säg att jag är någon slags kvinnohatare eller trångsynt bara för att jag anser det onödigt att slösa pengar på en fru gårman, asså jag tror knappast det är vad samhället behöver för att ta sig framåt. Dessutom skulle man kunna tycka det är diskriminerande mot alla personer som är gifta då det är Herr och Fru, the list goes on... sluta lipa och gör något riktigt.

Dessutom varför är Fru Gårman ljusare ? Alltså har en ljusare bakgrund, kanske bara slump ?

NEJ TACK, inte då – och inte nu. -
Aftonbladet.se, För detta förtjänare du att dö... asså även om jag inte ens lyssnat på den nya skivan och trots att jag inte var jätte förtjust i deras nya låtar när jag såg de live så kan man inte på allvar säga att detta är ett av nittotalets störtsta skämt utan att att radas upp bland massa andra idioter och få en stor murvägg vält över sig.

2 comments:

Anonymous said...

Jag håller helt med! Känns så jävla onödigt med en fru Gårman! Typisk skitsak, som jag tycker inte spelar nån som helst roll för jämställdheten. Sen kan man ju fråga sig vilken kvinnobild Fru Gårman representerar. Gief androgyn om det ska vara nåt!

"Pooptroop" said...

fan vad kasst.. fru gårman.
Det förstör ju liksom hela grejen med ordvitsen herr gårman - här går man... som man fick lära sig när man var liten