Tuesday, March 25, 2008

Wanna Hang Out...?

Asså jag vill inte ta livet av mig men jag är bara så jävla uttråkad och det enda jag kan komma på är att slash my wrists. Jag som sagt ingen önskan om att sluta mitt jordeliv men är bara riktigt övertrött och känner att det behöver ske något drastiskt. Det jag borde göra är naturligtvis gå och lägga mig men det vill jag inte göra. Jag vet inte om folk om min omgivning förstår, eller det finns säkert personer som förstår precis vad jag menar men alltså det känns precis som om du sitter och tittar på tv och det du har att välja mellan är att titta på testbild, TVshop och någon annan försäljningsskit och du orkar inte stänga av skiten och göra något vettigt. Jag vill helt enkelt göra något annat än att bara vara. Jag vill känna något mer än det jag känner just nu.


- Well [Do] You ?
- I Don't Care, Just Play The Fucking Music.

Hey, don't worry. Jag går säkert och lägger mig om ex. antal timmar och förhoppningsvis släpar jag upp mig skittrött, för att ta mig in till stan och träffa Sys och så försvinner någon timme där och sen är det inte många timmar kvar tills jag börjar jobba och så rullar livet på igen. Jag är nog lite avundsjuk att det verkar rulla på mer i andras liv än vad det gör i mitt för stunden, dock skall jag inte klaga för det rullar på riktigt bra och har väl aldrig haft det så föremånligt i mitt liv som jag har det nu. Borde sluta klaga och göra något åt min situation ifall den inte passar, bara de att jag försöker ta tag i det lite då och då men det är ganska hattigt just nu och ""svårt"" att planera och ha sig som det är just n
u (är det verkligen bara jag som hatar när det blir så här, det ser ju verkligen skit fult ut).


Det är egentligen bara ren jävla bullshit, jag har planerat ganska gottigt framtills juni / juli men fortfarande mycket som är ganska osagt och jag borde ta tag i det som är osäkert och få lite straight answers så att jag vet vad jag har att vänta mig framöver så jag kanske kan få lite mer struktur i mitt liv så man känner sig hemma och slipper tänka så mycket över just själva jobbsituationen utan mer bara lever på och sen så kan man börja fixa och ha sig med saker runtomkring. Det är fan mycket saker som behöver fixas och jag behöver nog verkligen dra igång min lilla lista igen. Har fan slackat jävligt mycket och inte riktigt hållt mina löften till mig själv.

Visst jag kom igång med att börja träna, jag väger mindre och äter hyffsat regelbundet och jag dricker väl mindre nu än vad gjort förr och gör mer saker som jag vill och försöker ta allt i min takt men fortfarande så känns det som om jag inte har riktigt 100% koll på allt. Jag passade på att ge bort min liter Jäger som jag fick (eller tror jag) av mina föräldrar till Olof, han fyllde år, jag hade ingen present och jag vill egentligen inte ha sprit hemma. Har man så är det självklart enklare att man dricker skiten.

Något som är klart är att jag dricker mindre kvantiteter när jag väl dricker och jag dricker nästan alltid bara öl numera, även om jag kanske ofta tar med mig mer öl än vad jag dricker upp så blir de antingen kvar hos den personen jag drar till, jag ger bort de eller ta med resterande hem och så dricks de upp vid ett annat tillfälle då jag bara tar med mig de få öl jag har kvar och så blir det inte mer druckit än så, alternativt att man tar sig en öl till maten eller bara vid något tillfälle man känner för det.

Det enda jag kan säga att jag är bra jävla mycket sundare på en hel del sätt när det gäller mina dryckesvanor och andra vanor så som rökning jämfört med en del av mina vänner. Försöker vara på de och försöker få de att skära ner på allt för ibland blir jag fan orolig, kanske inte för att det skall ske något nu men risken att folk sätter sig så jävla långt ner i skiten att de inte orkar eller bryr sig om att ta sig upp blir ett växande problem. Påstår naturligtvis inte att jag inte kan fela och att jag inte har mina egna brister men hoppas att folk säger till och är på mig om de i så fall. Inte alltid så lätt att se det själv eller att erkänna det inför sig själv innan någon tar upp det.

- Blue Is Just Not My Color.
- Just like something else, I got tired of it.
- Will any of you poor suckers understand what I'm talking about ?
- It's just so fucking obvious, but you can't see it because you're colorblind.

Kung Lars V & Magnus Uggla
(Vi Har Bildat En Pakt)

No comments: