Monday, March 31, 2008

Dagens Tips...

Dagens Tips: Ha inte sex på en lite smal skinnsoffa efter du varit och festat och dansat hela natten på Gretas.

Vafan det skulle bli en lugn förfest och en lugn kväll på
Gretas, hade planer på att komma dit innan 10 för att slippa betala inträde och för att träffa Saga och Alma som också var fattiga för att sedan komma hem mellan ett och tre, det blev verkligen inte som jag tänkt mig. Jag tog det lugnt hos Maria, tog inte med mig något att dricka och smakade väl lite på någon drink men det var inte mer än så för att sedan komma in till Gretas runt 11 tror jag, Charles betalade för mitt inträde och kvällen kunde börja.

Jag köpte mig några öl och inväntade Saga och Alma som skulle ta en jävla lång stund på sig innan de slutligen dök upp. Blev ganska snabbt att jag och Charles gick ner och satte oss för det var bättre musik och svalare på bottenplan. Dansade en del, så dyker Victor, Robin, Nicklas och Laudinger kan ha missat ett namn där men hur som helst var detta ganska oväntat men en trevlig surprise. Träffade på en del annat folk som man känner fast de verkade inte så jätte sugna på att ens knappt hälsa på mig (så fakk 'em), råkade stöta på Gagge också vilket var jävla oväntat och fult. Gick även på Nicklas, en av skolinformatörerna för RFSL samt en från Svenska Mässan.

För att dra det i korta drag som hände innan sexet på en smal skinnsoffa ute i Frölunda, jag dansade men en afrikan (tror jag i alla fall) som hade varit inne på
Gretas ett bra tag och gick runt i bar överkropp, han var jävligt skum och var tydligen bara ute efter sex och kärlek var inget för honom. Han tafsade även på Alma p.g.a. något ougrundlig anledning. Jag stöter lite halvt på Laudinger men fick inget gensvar. Stod och dansade skiten ur mig och drack nog några öl för många, mådde väl inte jätte dåligt eller så men planen var inte att jag skulle dricka så mycket som det trots allt blev. Vet i och för sig inte hur många jag drack men Saga bjöd på en del.

Gretas stängde fyra och jag, Saga, Alma och Marianne (ragget för natten / morgonen) drog upp till Greenwich (läs Greenich precis som tidszonen) för att få i oss lite käk innan det bar hemmåt. Så när klockan var vid 5-6 tiden på morgonen så går vi därifrån och börjar bege oss ner till Valand för att ta vagnarna hem till Angered resp. Frölunda. Jag följer med Marianne till hållplatsen lite längre ner för att hon skall ta 7an och jag vet fortfarande inte riktigt om hon vill ha med mig eller inte men det visar sig ganska snart att hon vill det. Vi går och tjatar lite medan vi traskar upp till Vasaplatsen för att det är ett tag kvar tills våran vagn går, så snäll och omtänksam som Saga är så ringer hon och säger att det är 3 minuter kvar tills 4an går ifall jag skall hem till Angered men det skulle jag inte.

Får reda på att Marianne är kristen men bara för att man är * Kolla upp förutsättningarna innan du drar med någon hem och skall de iväg någonstans dagen därpå kolla upp var de skall. Det kan faktiskt vara så att det är närmare och enklare att åka hem till dig och det kan bli bra mycket mer bekvämare också. - Sova i egen säng slår skinnsoffan alla dagar. kristen så betyder det inte att man inte kan supa, röka och ha sex. Asså kan ju säga så här hade jag träffat henne någon annanstans under lite andra förhållanden och hon sagt att hon var kristen så hade jag fan aldrig gissat på att hon var så "kinky" och ""wild & crazy" som hon var, looks can deceive. Min rygg och mitt arsle har rivmärken överallt och jag har massa bitmärken och blåmärken som värker och det hjälpte knappast att soffan var så jävla liten och obekväm samt att för första gången försöka vara lite dominant med ett ragg på krogen under dessa omständigheter var väl inte världens lättaste men there's no time like the present. Har väl lärt mig lite efter allt detta och det skulle väl vara dessa saker:

* Var försktig med drickandet - Må man släppa på spärrarna och bli lite mer på men samtidigt blir det svårare att få upp den (åtminstone för mig).

* Man kan alltid ha ball utan att dricka, det svåra är väl att festa hela kvällen på en krog utan att dricka något. Skall du mot förmodan kicka loss på dansgolvet se då för guds skull till att du inte dricker massa öl för du torkar ut dig ännu mer och blir bara mer trött, drick vatten.

* Ta jobbet på allvar och försök alltid att sträva att ta det lugnt ifall du skall ut kvällen innan en jobbdag (dra helst inte ut) men skulle det skit sig rejält är det inte hela världen. Ibland kan det faktistk vara bättre att bara stanna hemma även om man skulle kunna ta sig till jobbet. Man måste inse att jobbet är inte ens liv och det är viktigare att ta vara på sig själv och ta hand om sin kropp än att gå till jobbet och försöka jobba när man bara skall stanna hemma och vila. Självklart måste man vara ansvarig men ibland felar man och det är inte mer än mänsklig.

Visst det var dumt av mig att inte gå till jobbet, eller nej det var smart av mig att inte gå till jobbet dock var det dumt av mig att festa loss och släppa kontrollen som jag gjorde igår. Det jag borde gjort var att tagit det lugnt, dragit mig hem i tid, sovit ut och gått till jobbet. Istället festade jag skiten ur mig själv och hade sex på någon taskig skinnsoffa ute i Frölunda och kom hem strax innan elva imorse. Jag borde som jag planerat åtminstone sjukanmält mig vilket jag inte ens gjorde, det var dåligt av mig men men kan inte lyckas alla gånger.

2 comments:

"Pooptroop" said...

Låter som en sjukt trevlig afton i mina öron

Sys said...

Du anar inte vilka minnen som kommer till mig *skrattar*