Tuesday, March 4, 2008

De Förlorade Inläggen (För Nu Har Jag Tid)...

Det skall sägas en sak att jag vet inte riktigt hur gammalt allt detta är men sak samma.

Jag insåg en sak idag när jag stod och dushade. Jag har ju som bekant tatuerat in mina syskons namn på min axel och de var medvetna om att jag hade planer på det osv. men vad jag inte tänkte på var att någon eller mot all förmoda båda av mina syskon kanske någon gång i framtiden vill byta sina förnamn av någon anledning. Att de skulle vara födda i fel kropp och vill genomgå en transission eller något, man vet ju aldrig. Lyfte bara fram ett exempel på varför de skulle vilja byta, säger inte att det kommer att ske. Hur som helst händer detta så får jag bara lösa det efter bästa förmåga och göra om min tatuering ifall de skulle ha svårt för sitt gammla namn.

Allt jag vill göra nu är att hänga mig,
Jag vill bara dö och slippa allt,
Slippa alla,
Det var en sån bra dag som [dog],
En bra dag som stressades sönder,
Jag tog tillfället i akt och paja min fot igen,
Jag maxade från Brunnsparken till Drottningtorget.

Jag vill bara gå ner mig,
Jag vill bara må dåligt,
Hata mig,
Förnedra mig,
Gör allt utom att älska mig.

Inget kommer att ske,
Det är bara önsketänkande.

Jag vet inte vad jag vill,
Vill jag bli tröstad ?
Vill jag bli bortglömd ?
Vill jag bli negligerad ?

Jag vill ha ett jobb,
Jag vill inte jobba på Mc Donalds,
jag fruktar Mc Donalds.

Jag gjorde ett misstag,
Som vanligt,
Jag tar flyg ner samma dag som festivalen börjar,
Victor ville med men ta bil,
Skiter jag i flyget ?
Pröjsar han biljett trots krångel ?
Kommer jag få se Ministry trots allt ?
Kommer jag vara tillräckligt nykter imorgon ?

Jag kom ifrån ganska bra,
Tog lite mer än väntat,
Jag hoppas att jag överlever.
Problem blir lösta,
Nya problem uppstår,
Eftersom jag var dassig idag måste jag till Sevvan imorgon,
Samtidigt har jag lovat att sitta barnvakt åt Sys,
Hon skall jobba och har ingen som kan passa sin dotter Vanja,
Eftersom jag inte har något liv och gladligen ställer upp så får jag plötsligt ett.

De på Teleföretaget ville tydligen ha mig och skall dit imorgon vid sex. Det var inga problem för
Sys skulle inte jobba så länge men hur skall jag försöka pussla ihop prata med hon på Sevvan och passa Vanja vet jag inte riktigt. Det fula är ju att om jag får det på Telecom samt det på Sevvan så kommer jag verkligen behöva pussla med tanke på att jag då kommer vara anställd på fyra jobb. Nu vet jag inte ens om jag har någon chans på det på Sevvan så borde väl inte stressa upp mig för något som kanske inte ens kommer att ske. Får jag det på Telecom vad det nu heter behöver jag nämna det till Arbetsförmedlingen och även till Alfa-Kassan. Massa jävla saker som behöver göras. Pust, jag vill ju ha jobb men ett heltids och ett fast så man slipper jobba sig så mycket med allt.

Hur som helst kommer det se skitbra ut på Arbetsförmedlingen, det är ett stort plus att komma på anställningsintervjuer och fixa lite timmar. Slipper man kanske gå in i något jävla program. Tacksam för att de finns men skönt att slippa ifall man kan. Inte nog med detta, det är massa faktiskta saker hemma som behöver göras och det jag gör är att vara allt utom hemma. När jag väl är hemma tycks det vara lite att greja med, kanske bara ignorerar allt ? Så skall man ut och motionera mitt bland allt detta, fan vill ju göra alt men tiden räcker fan inte till. Jag kan ta allt, behöver bara organiseras och inte komma på en och samma gång.

No comments: