Monday, March 10, 2008

Cloverfield...

Satt nyss och titta de på Cloverfield en film som Thimmi hade rekommenderat på sin blogg och jag måste erkänna att jag var aningen skeptisk till filmen först när jag läste om den eller rättare sagt när jag läste om den igen i en ännu kortare sammanfattning på hans blogg. Lät ju sådär lockande med "ett megamonster som sprutar ut småmonster här och var" men jag var ändå lite intresserad just p.g.a. att de använde sig av handycam och när jag väl såg den måste jag erkänna att den var ruskigt bra. Hade tänkt att titta på den för någon dag sedan men tack vare de jävla fransmännen så lyckades jag naturligtvis fixa mig en fransk version av filmen och den var självklart dubbad, jävla idioter ! Visst, dubba barnfilmer det är en sak men att dubba jävlar i mig allt ni ser även era egna är fan för jävla mycket ! Skall inte snöa in mig på hat, filmen var nice och just att det kanske kommer en ""uppföljare"", (notera fnuffarna) så blir det extra lockande eller ah jag blir sugen på att se nästa film.

Om jag inte förklarade det så är det hela tiden en vanlig dv-kamera som hålls av någon som filmar alla händelser, så den känns mer verklig och man får lättare att leva sig in i det hela. För att komma till saken så just för att den är filmad av någon som "filmar i filmen" så öppnar det upp för att andra personer under dessa timmar också filmat de händelser som utspelar sig. I filmen så får man även se en annan person filma just den grupp människor vi följer. Så det hade inte varit en uppföljare på samma sätt som andra filmer. Utan mer bara ur ett annat perspektiv på samma händelse.

No comments: