Sunday, March 2, 2008

NHL (65)...

St Louis – San Jose 0-2
(0-1, 0-0, 0-1)


Första perioden: 0-1 (16:41) Joe Pavelski (15) (Brian Campbell, Joe Thornton), spel fem mot tre

Tredje perioden: 0-2 (00:58) Mike Grier (8), spel fyra mot fem

Skott: 24-34 (11-12, 5-13, 8-9)

Utvisningar: St Louis: 5x2 min, 1x5 min. San Jose: 6x2 min, 1x5 min.

Publik: 19 150 (i Scottrade Center)

Målvakter: St Louis: Manny Legace 94,1%, istid 56.45, San Jose: Brian Boucher 100,0%, istid 59.45

Svenskarna: Mål, assist, skott, utv min, +/-, istid
Inga svenskar på isen.

Matchen:

St Louis Blues verkar ha väldigt svårt att göra mål nuförtiden. Sedan två 5-1-segrar i mitten av februari, har laget endast mäktat med fyra mål på sex matcher.
I natt stötte de på en glödhet Brian Boucher i San Jose-målet. 31-årige Boucher värvades av Sharks i tisdags, och visade med nattens insats att han var värd satsningen. Med sina 24 räddningar blev han vald till matchens bäste spelare. Bouchers nolla var hans första i NHL sedan den 12 november 2006. Joe Pavelski gjorde matchens första mål, när St Louis fick två spelare utvisade i slutet på första perioden. I början på tredje gjorde Mike Grier mål för Sharks i numerärt underläge, och fastställde slutresultatet till 2-0. Sharks tränare Ron Wilson tog sin 193:e seger med klubben, och passerade Darryl Sutter som den vinstrikaste tränaren i klubbens historia.

St Louis har nu åtta poäng upp till en slutspelsplats, och på onsdag ger sig laget ut på en nio matcher lång bortaturné.

En liten tröst för Blues fans är att laget skrivit ett flerårigt kontrakt med skyttekungen Brad Boyes.

No comments: