Tuesday, March 25, 2008

Kommunikatör Is A Bitch...

För er som är nyfikna och undrar så, ja jag är fortfarande vaken och min gårdag har inte tagit slut än. Det kommer vara en sann jävla bitch att jobba sen ikväll. För att citera en liten dialog mellan mig och en arbetskamrat på Telecomperformance:
(Jag) - Life's a bitch.
(Arbetskamrat) - Nej, kommunikatör is a bitch.
- Idag gillar jag att jobba.
- Det är sol ute men regnar [här].
- Nelson är (d)öd !
*ring*
- Motgångar varar inte för alltid.
- Måste folk svara ? Det (stör
) mig i mitt kladdande.
- Prata med [din] riktiga röst !
(För jag hatar dig)

Jag har ett smärre problem, jag börjar jobba 17.30 och borde väl åka härifrån strax innan 17.00 och nu är klockan efter 8.00, det betyder att jag måste vara härifrån om ca 7½ timme och på jobbet skall jag sitta i 3½ timme, vilket kanske inte känns som så jätte mycket men när man varit vaken ett par timmar som jag varit samt när man har ett jobb som jag så kan dessa få timmar kännas ganska långa. Mitt problem är att jag vet inte ifall jag vill gå och lägga mig i typ 5-6 timmar för att sedan gå upp jävligt cranky och dra mig iväg till jobbet eller ifall jag försöker hålla mig vaken tills jag skall iväg. Problemet ifall jag håller mig vaken kommer jag antagligen bara bli ännu tröttare å andra sidan kommer jag bli ännu tröttare. Har ju inga planer på att sjukskriva mig men tackar väl inte nej ifall man blir hemskickad, visserligen är det inte bra borde försöka göra gott ifrån mig och försöka tjäna lite pengar på det. Det är ju trots allt en hyffsad win-win för både mig och mina arbetsgivare ifall jag drar in lite pengar. Så jag borde väl gå och lägga mig.
*pust*

No comments: