Sunday, March 30, 2008

Daniel Johnston...



Daniel Johnston, ja vad skall man säga ? En väldigt speciell artist. Fick höra för första gången något av honom när jag tittade på filmen Kids av Larry Clark och då var det låten Casper The Friendly Ghost och när jag var på Roskilde '03 så finner jag helt plötsligt i spelschemat att Daniel Johnston skall spela och jag är bara tvungen att se honom. Jag skall förhoppningsvis återkomma med lite info från spelschemat.








Dock kan jag lånat ut det till min syrra eller om det var '02s schema som hon fick men där så blev jag bara så såld på att dra och se honom (alltså när jag redan var på festivalen). Filmen längst ner är faktiskt från spelningen i Roskilde '03 och jag blir faktiskt jätte rörd av att titta på den, vet inte varför, det bara påverkar mig jätte mycket. Har nog några bilder från spelningen.

Förövrigt så är hemsidan till Daniel Johnston, Hi How Are You ?







No comments: