Wednesday, March 5, 2008

Jobb, Näradödenupplevelse & Ministry...

Jaha, då har jag jobbat min första dag på Telecomperformance Nordic och jag lyckades sälja en premunation på de timmarna jag jobbade, blev inte så mycket jobb för vi kom igång sent och det var strul med datorn men men åtminstone ett sälj första dagen. Helt okej ändå, blir säkert bättre. Skönt att få göra något, glad för att fått möjligheten till att tjäna lite pengar.
När det gäller min (nära)dödenupplevelse som kanske inte var så nära döden men det var scary som fan. Jag cyklade i regnet från Amerikahuset och var påväg mot Drottningtorget och var inte långt ifrån Golden Days och cyklade mellan spårvagnsspåren och bestämde mig för att cykla brevid vilket inte var så smart gjort då jag lyckas köra ner framhjulet i spåret. När jag gjorde detta får jag naturligtvis panik och förssöker få upp hjulet samtidigt som cykeln kränger åt höger för det var dit jag försökte åka, lyckas få upp hjulet och på något jävla vänster lyckas jag hålla mig någorlunda upprät och stannar ståendes. Hur jag inte lyckas rammla lär förbli ett mysterium, det bästa med allt detta är att jag har ju cykelhjälm och hade något hänt så hade jag varit ännu mer glad att jag haft den för det kunde slutat riktigt illa. Det som skedde nu var bara att jag har lite mer ont i foten som jag stukade för typ 3 veckor sedan, inte mer med det. Möjligtvis lite skärrad och tacksam för att jag har köpt mig en hjälm. Har nog även vädret att tacka att det inte gick värre än vad det gick för hade det inte varit blött ute hade jag nog mött mer friktion än vad jag gjorde och chansen att jag vält.

För att slutligen komma till Ministry, jag har allt att tacka min käre kompis John för att jag kan se Ministry med min bror i London för ca 315 kr (biljetten då) den 27:e maj. Det har varit stressande veckor och nog någon månad sedan man fick reda på att de skulle göra sin sista tour och sen i panik försöka leta upp ställen de skulle spela på. Självklart tittar man inte på hälften av de ställen man kan och man gör misstag som man förhoppningsvis lär sig av i framtiden. Det blir säkert grymt och tills dess kommer jag glömt bort de andra pengar jag
slösat bort på jakten efter en konsert med Ministry. Skall trots allt till Förenta Staterna några dagar senare.

2 comments:

Anonymous said...

Iik! Sicken tyr att du inte ramlade ._.

/arre

Tomten0 said...

ijs, det var fan det åttonde underverket att jag inte ramlade :P