Tänkte jag skulle förklara hur sjuka våra kunder är genom att sätta mig i situationen att jag går till ICA och börjar öppna smörpaketet i affären och ta mig ett smakprov, känna på konturen och titta om det verkligen är det smör som jag alltid köpt sen rycker jag tag i en personal och frågar, "Kommer denna mjölken verkligen från samma kossa ?". Gör den inte de så kräver jag att de skall plocka in en ny laddning med mjölk från samma kossa annars skall jag aldrig handla här mer. När de väl kört fram en ny laddning tar jag min skål med havrefras som kommer från mitt kök, knäcker ett mjölkpaket och häller upp så mycket jag behöver för att sedan dumpa mjölken bland chipsen. För att sedan gå igenom charken för att komma ut på baksidan, jag menar det är väl klart att jag får gå igenom här. Börjar bli smått aggresiv och fattar inte alls varför jag inte kan gå ut där med mina varor, jag kommer ju gå till kassan sen, bara ta mig en cigg först.
När jag väl slut har tagit mig till kassan så går jag före alla i kassan och klagar på att det tog sån tid vid charken och att jag stått i kö redan en gång, nu skall jag betala. Samtidigt står min kundvagn så rätt placerad att folk i kassan bakom mig inte kommer förbi. Efter att stått och tjatat på kassören i någon minut ger jag mig och ställer mig sist i kön, detta räcker dock inte. Jag säger högt och tydligt att vi är många som stått och väntat väldigt länge trots att jag aldrig stod i kö i charken och att jag precis kom hit och kräver att de skall öppna en ny kassa. Två veckor senare kommer jag tillbaka med min mjölk som jag lyckats få med mig trots allt och klagar på att den har surnat, jag har bara haft den i två dagar. Gjorde precis som man skall, ställde den kallt.
Kommer ni och säger att det är en helt annan sak med färskvaror, så visst men våra varor har också en viss levnadsstandard och så fort någon öppnar förpackningar och tar en viss mängd innehåll ifrån de så kan man inte sälja skiten längre. De förstår inte heller att saker och ting tar tid när det är mycket folk på ett och samma ställe som vill göra precis samma sak och det tar knappast kortare tid genom att man klagar extra mycket. Jag kom även tillbaka med en hög svamp som jag inhandlade för gud vet hur länge sedan och kan bara konstatera att de även tog betalt för påsen de låg i, jag vill ha pengar tillbaka.
Framgår det att jag hatar de flesta av mina kunder ? Är det så här på alla ställen ? Jag menar på ByggMax i Kållered var kunderna bra mycket mer timida än vad de är hos oss. Var visserligen bara där över en helg men ändå. Folk tänker sig verkligen inte för, hur skall jag göra det så enkelt för mig som möjligt ? Jo jag plockar ner ALLA mina varor i mina kassar som jag vill ha det och sen ställer jag det på bandet sen hos kassörskan på ICA så får hon gå igenom allt, påpekar och ger menande blickar och stönar medan hon gör det (detta tar ju tid). Säger också något om en ungefärlig siffra på vad jag har räknat ihop själv, var lite schysst ge mig lite rabatt, jag handlar ju mjölk här varje vecka. Blir självklart sne om jag får ett nej, chefen är den jag vill prata med då även om jag får till svar att chefen kommer ge dig precis samma förklaring som jag gjorde nyss - "Det är Chefen jag vill ha".
2 comments:
hahaha klockrent!
asså! så jävla sant. och nej de är såhär i luleå också. är nog så på vartenda bm i hela sverige.
Post a Comment