Sunday, July 13, 2008

Lösgodis...

En sak efter den andra...

Fan asså skall det bara fortsätta på nya äventyr eller vad ? Jag ser mig som öppen men detta känns bara som det är en sak efter den andra. Först alkoholen, den svenska välkomnande drycken som är helt ofarlig sen blev det cigg och kanske innan det så växte gräset grönare på andra sidan och nu är det lösgodis som gäller, asså skall vi gå vidare eller slutar det här ? Jag undrar verkligen... Jag vet ärligt talat inte vad som stör mig mest, att jag fruktar att det skall fortsätta eskalera och att det verkligen blir seriöst, att jag inte är så öppen som jag framställer mig själv att vara eller det faktum att jag fortfarande bryr mig.

Vad är det som lockar ?
Vad är det som fattas ?
Vad är det du flyr ifrån ?
Vad är det du flyr till ?
Jag vill bara förstå,
Varför ?
Uttråkad ?
Är det chill ?
Socialt ?
Vad ?

Kanske bara jag som börjar bli någon slags moralfarbror för att jag verkligen slutat
"""feströka""" och skurit ner på alkoholen avsevärt. Mitt problem är bara i sociala sammanhang och kontexter där jag inte riktigt känner folk. Det börjar arta sig och jag känner mig mer okej att ta en öl då det är "fel" än när det mer är socialt accepterat. Jag njuter mer av en öl på en tisdagförmiddag än tjugofem på valborg. Inte för att jag har för vana att dricka öl på tisdagförmiddagar utan mer att jag kan ta en öl då och då när det råkar passa mig och sen är det bra (då sitter den jävligt fint) och sen är jag kanske nykter då de flesta svenskar är som fullast, det känns som en positiv utveckling, för min del i alla fall. Jag kan känna mig stolt och ge mig en klapp på axeln för att jag kan stå emot.

Var glad då du träffar någon som inte känner någon du känner, i "gayvärlden" händer det typ, aldrig.

No comments: