Friday, July 11, 2008

Loggan...

Jag hör någon visslar och säger mitt namn, jag tittar upp och ser min chef med lite snabba steg gå bort mot de stora travarna med virke på gården som inte blivit undanstuvade, blir lite små nervös och undrar vad detta nu kan gälla. När jag väl tagit mig mellan ett par högar ser jag han där med en påse som har ett GB märke på sig och ur påsen tar han upp en daimglass och ger mig. Jag tar naturligtvis emot den och börjar äta, med oss finns även Axel, vi försöker få Magnus uppmärksamhet också som även är ute på gården. Han märker oss ganska snart och har nog redan fattat vad som är på gång.

Där sitter vi som fyra små pojkar som gör något lite förbjudet på skolrasten, detta är inte ens att man står och tjuvröker under en bro när man gick i högstadiet, detta är mer i nivå med att man gick till
ICA när man gick i lågstadiet och inte ens fick lämna skolans premisser. Man kan ju undra vafan en kund hade trott om de sett, tre personer i full ByggMax mundering och jag i lite halvt om halvt civilkläder ståendes / sittandes snacka skit och äta glass. Det var inte så att min chef ansåg att vi förtjänade en glass eller tyckte det skulle vara appropriate att ge oss en glass utan jag kan ge mig fan på att det var han som var glasssugen (lät även som om de hade haft en "diskurs" huruvida de skulle köpa glass eller inte mellan, han, Axel och Maggan). För Henrik är bara ett förvuxet barn, så är det.

Anledningen till att jag är vaken nu (är ledig) är att jag inte blivit klar med den hemleverans jag påbörjade i onsdags. Det var även därför jag kom till jobbet drygt 1½ timme tidigare igår och slet fram en massa råspont i "civilkläder" för att slippa att folk skulle dra i mig (fick faktiskt bara en fråga). Min chef sa att jag tar initiativ och engagerar mig typ bara för att jag då var redo att komma in tidigare och gjorde detta, jag skulle vilja kalla det rädsla och stress men men är väl positivt att han tycker jag lägger ner min själ i jobbet, han verkar ju uppskatta det. Jag har även fått ett smeknamn av Jesper och detta är nämligen Loggan, tror det stavas och uttalas så. Sys trodde att det var någon slags sammansättning av Lars och Göran, jag har ingen aning men får ta och fråga Jeppe när jag ser honom nästa gång.

Nu skall jag nog dock ta och lägga mig igen, gick upp nollfem:fyrtiofem för att hinna käka lite innan de skulle rammla in på jobbet (utifall de skulle ringa) dock har de gått en halvtimme som de skulle varit på jobbet nu så jag antar att de valt att inte ringa mig så jag tar och lägger mig en stund till. För det är för jävla gött och sova och jag tänker inte åka in till jobbet för att "kolla" om jag behövs, räcker med att jag skrev en fin liten lapp och frågade ifall de behövde min assistens. Sa även att jag skulle vara redo om de behövde mig.

1 comment:

Sys said...

Yeah! Du gick inte till jobbet, ar stolt over dig! KRAMAR!