![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKlCXvQzMm2Z_g31J2RyeYbT1yDW6fSRG54qlKoHlt6_mCvXPF_t6SCrU99Y8NnlGCmjd2F9d9frTLlmtDTV5niifATlUNMyF9E7y1yX3cjpdDK8mKk1gg0hwHNNgaRR66ldHr_mDrT1o/s320/Bild0057.jpg)
* Vanligtvis brukar man använda den lilla trucken för detta då den är mindre och har en bättre svängradie och mer lätt manöverelig än den stora som är bra mycket större. Det hade blivit något tjall med ena framhjulet så bromsen hade hängt sig på den.
* Vårat lager är ganska litet precis som allt annat där på bygget och kräver att man är en jävla lirare på att köra truck och kunna jobba med små marginaler vilket då underlättar att man har mindre och smidigare truckar, samtidigt som det kan vara bra att ha en som kan lyfta mycket. Har visserligen ytterligare en truck men den är eldriven och kan inte köras utomhus, särskilt inte när det är sån väderlek som det är nu.
* Jag skickade Alex på att påbörja uppgiften men visade sig snart lite för svårt för honom eller rättare sagt, det hade inte blivit gjort idag om jag låtit han sitta kvar i trucken och försökt trixa sig in med ett paket på 5,4 när portöppningen kanske bara är 4,5 eller något i den stilen. Slutade naturligtvis med att jag tröttnade och tog över dels för att få det gjort och för att visa hur det går till.
Paketet På Bilden Är Inte Samma Paket Som Föll I Verkligheten, Det Var Högre Och Längre.
* Jag har lätt för att bli lite kaxig och övermodig när saker och ting flyter på och då kan det hända att man inte tänker på riktigt uppenbara saker.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgFFn7V-_droCJ4CyA0F7U84NzhxyVFQvNOkJ_voDOmJTmB3yw766auJjMBtCAoEvWsih6_VuQDNj9KYgBzt4kjsOyMgxFg6xVE_tPFnyyGPgd1ZodFW06HaPM6ikaUa5I5InjLViS-4AE/s320/Bild0059.jpg)
Det Ser Inte Så Jätte Farligt Ut Men Det Var Ganska Tröttsamt När Det Väl Skedde.
Föreställ dig nu då att du har en truck som är ett par ton tyngre och kanske 1½ meter längre, den har jävligt mycket större svängradie och det är närmre omöjligt att ta sig in för att du flyttar dig fram eller tillbaka kanske du tar dig 20-30 cm längre in mellan portarna, det blir en hel del fram och tillbaka men så plötsligt kan du bra dra till med ratten en sista gång och så börjar trucken tuffa på in i lagret. Stolt är man för att visat de kunder som hela tiden stått en bit bort och sagt att det där går aldrig. Nu återstår det bara att köra förbi pelletsen, samtidigt som du trixar dig över cellplasten på loftet (inget direkt att tänka på) den tar i och fastnar lite i någon bal cellplast, bara dra till med ratten, höja paketet och köra vidare.
Framme, nu var det bara den enkla sak att vrida paketet 90 grader åt höger så att det står mitt emot liststället och längs med stallagen. Det är nu du kommer på dig själv att du har den stora trucken och att göra detta är mer ett helvete än att komma in i portarna, även om det inte var så svårt, det tog bara lite längre tid än vanligt. Du testar lite snabbt men tänker att du kan lika väl stå kvar med paketet 5 meter upp i luften och ta ner det med eltrucken, det går snabbt, den är smidig och vips är det klart !
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxMn-2AIB_dNkhrb7O2LMKNfiDPWZ3fCu7UIo4Neo69CQ2RgZ-AI1w9Aj4VVba3Axmwd-YwJmSfET4zJWRxHp6rOs8peAkT0lkGAs1xXRlULaJW-My7_GrjuFtKIIq4i9l_JUVsxho_wI/s320/Bild0058.jpg)
Jag skulle naturligtvis stannat med den stora trucken så fort jag var inne i lagret, sänkt ner paketet till marknivå och hämtat upp det där med eltrucken. Det är dock alltid jävligt lätt att vara efterklok, som tur var så kom ingen till skada och det är ju ändå det som betyder något i slutändan. Ganska skönt att inte så mycket lister pajade heller med tanke på att det där paketet innehöll kanske lister för 30.000 om inte mer, kan ju säga att just då kände man inte sig så jävla kaxig.
Liten Mer Överskådlig Bild På Det Hela.
No comments:
Post a Comment