Sunday, May 25, 2008

Ville Bara...

Ville bara prata med dig,
Ville bara försvinna för resten av kvällen,
Ville bara glömma bort alla andra.

Det är svårt att slappna av när man har annat att tänka på.

Hur kan jag rättfärdiga mig gentemot dig ?
Du har så mycket bättre kontroll än jag,
Måste kliva ner från min höga häst,
Sitter jag kvar så släng av mig,
Jag behöver återfå kontroll,
Behöver hjälp tills dess,
Du får putta på mig.
Varför var det så svårt att fråga ?
Ville bara ha lite värme och närhet,
Jag ville så gärna få fram de ord jag ältade men vågade bara inte,
Varför skall jag alltid underordna mina känslor framför andras ?
Jag ville bara bli lite ompysslad,
Frågan jag självklart ställer mig då har jag gjort något för att förtjäna det ?
Har jag gett tillräckligt för att få tillbaka något ?

Hur kunde jag inte förmå mig att fråga dig mer om hur det var ?
Varför lät jag det bara vara ?
Vad skedde ?
Gick du ?
Eller vad hände egentligen ?
Jag har glömt.

Behöver man klämma ur dig saker också ?
Ger jag dig någonsin en chans att öppna upp dig ?
Vill du ens göra det framför mig ?
Du kanske är som jag,
Du vågar helt enkelt inte.

Tror jag inte orkar cykla till jobbet imorgon,
Känner mig bara mest trött och (uppgiven),
Det är ganska galet att jag skall till London om 1½ dag,
Så är man borta 2 dagar och hemma en dag för att jobba arslet av sig,
Efter det så åker man till USA,
Jag har nog fortfarande inte greppat det riktigt.

Min fråga är när mina pengar börjar växa,
Trodde jag skulle ha chansen att börja bygga på mitt berg igen,
Det visade sig att jag inte gick så mycket plus trots allt,
Så skall man vara utomlands i 2 veckor,
Känns som om ens kassa kommer krympa ännu mer,
Kanske...
Bara kanske så kan man börja få den att växa nästa löning.

Tror jag behöver ringa Alfa-Kassan och höra lite hur jag skall göra framöver,
Är nog en bra idé att hoppa av den igen,
Undra om jag kan dra tillbaka de dagar jag kryssat i,
Får ju ändå inte något utbetalt förens nästa månad ändå.

Känns bra att jag har sånna värdsliga problem.
Vill sova men väntar på dig.

Det är morsdag och jag orkar inte ens engagera mig,
Mycket på grund av att jag anser att det är ett jävla jippo,
Den största anledningen är för att jag orkar aldrig höra av mig till mina föräldrar,
Det känns som om jag bara inte bryr mig,
Jag känner mig ganska likgiltig inför det mesta gällande de och har gjort de bra länge nu,
Vilket känns ganska fittigt av mig men så är det,
Kan inte tvinga fram känslor.

No comments: