Tuesday, May 6, 2008

Vart Skall Jag Börja...?

Får väl börja med igår då jag först och främst kom iväg från jobbet tjugo:nollnoll istället för nitton:trettio just för att folk är idioter och kommer till affären precis innan klockan sju då vi stänger och sen hattar runt i drygt en halvtimme. Det var i och för sig inte det viktigaste för när jag väl tar mig från jobbet så hoppar jag på min lilla cykel och börjar trampa hem och räknar kallt med att det skall ta mig 40 minuter för det tog mig 20 att cykla till jobbet och jag har mest uppförsbackar. Det jag dock inte tänkt på är att jag hade fruktansvärt ont i röven dagen då jag cyklade till jobbet och igår var det inte lika farligt så jag lyckades faktiskt trampa hem på bara tjugo minuter, vilket jag tycker är jävligt strongt gjort med tanke på att det är ett stycke från jobbet hem till mig samt att det är en massa backar.

Idag gjorde jag något ganska vågat måste jag ändå faktiskt säga, jag valde att gå i min rosa fina kjol i stan. Det var så att jag skulle möta upp Sys i stan för att handla lite och när jag väl kommer bort till vagnarna i Angered så vänder jag på klacken och går hem igen för att dra på mig min rosa kjol, min röda Maud Lindström t-shirt (den är tjej small och lite urringad), mina tjugohålskängor samt min bräda. Alltså ungefär som jag ser ut på bilden som jag tog i lägenheten, naturligtvis hade jag mina älsklingar framför ögonen. Måste säga att jag satt och små skakade på vagnen in till stan dels av adrenalinkicken antar jag samt att jag nog kände mig ganska utelämnad och mer uttittad än vanligt. Visst fick man blickar och det var ett killgäng inne på Kappahl som skrattade åt mig men tar fan inte åt mig och särskilt inte när man hör de fular sig precis när de kliver ur hissen och nämner något om att det är V.I.P. (fattade inte riktigt men de var bara riktigt töntiga). Hoppas Sys klarade av uppmärksamhet vi fick för det var en hel del blickar måste jag säga men man tänkte inte så mycket på det efter ett litet tag, jag är ganska van att folk tittar lite udda på mig det var bara lite mer idag.

Efter vi tröttnat på allt shoppande (var mest jag som handlade), så gick vi och satte oss i parkstråket "bakom" Storan, alltså typ Allén som leder mot Järntorget. Kan bara konstatera några saker om de händelser som utspelade sig där.'
  1. Det var inte jag som började.
  2. Du har bara dig själv att skylla för det som hände.
  3. Jag förklarade vad som skulle hända om du agerade ut dina "fantasier".
  4. Underskatta aldrig mig, min tävlningsinriktan eller min hängivenhet för hämd.
  5. Till sist så är du minst lika [ond] som jag.
För att återgå till något mindre childish så passade jag på att passa Vajna någon timme åt Sys så hon kunde jobba ifred ett litet tag men det blev bara en kortis då jag skulle tillbaka till stan och spela min allra första Korpmatch med ByggMax (läs kort paus) Kamraterna. Var ju och shoppade till stor del just för den happeningen, köpte mig skor, benskydd och strumpor och allt gick på under tusenlappen så jag kom fan undan billigt, köpte även vanliga sockar och fyra par kallingar, hittade tyvärr inga som sålde skal till min mobil (har tappat bakdelen, där batteriet sitter). Tänker knappast köpa en ny jävla mobil bara för att luckan ramlat av.

Matchen gick väl så där, vi förlorade med 2-1 och jag gjorde bort mig ett par gånger vilket jag hade ganska svårt att släppa efter matchen. Dels hade jag en ganska go chans att göra mål men då jag fick en retur från målvakten (tror jag) så kom den lite högt och vid sidan och bara rent reflexmässigt drar jag upp handen för att typ ta ner den, förstår verkligen hur Olof Mellberg lyckades. Efter första halvlek så hade jag chans till att göra några hyffsade passningar men blev för ivrig och stressad och drog de (notera) mot mål, vilket inte var så bra heller då jag inte sköt särskilt hårt eller väl riktat. Vi fick oss ett tröst mål på en frispark då Jakob dönade in den nere i högra hörnet, vi spelade alldeles för oorganiserat och utnyttjade inte våra kanter men men får lära oss till nästa gång. Vi vann tydligen vår första match med 4-3 och då hade vi till och med hämtat upp det från 0-3 så får bara spela bättre nästa vecka.

Slänger upp bilder snart.

3 comments:

Sys said...

Diggar din lilla lista *skrattar*

Återigen: Thanks thanks thanks!

Har inget emot uppmärksamheten, bara trevligt att ge folk något att titta på (även om jag inte var målet)

Tomten0 said...

Ah men det låter bra de (:

Anonymous said...

gogogo! :)