Thursday, May 1, 2008

Third...

Snart lyssnat klart på Third som är Portisheads senaste album och jag måste säga att jag är ""förvånad"" att jag tyckte om det så mycket vid första lyssningen som jag gjorde. Detta beror på att när de framförde ett par låtar live så kändes det som om det var lite väl mycket trummor men nu när man lyssnar på det så här och inte förväntar sig alla deras gammla låtar så är det riktigt bra. Kanske har lite förståelse för att skivan kan vara aningen svårlyssnad men gillar man Portishead sedan innan så tror jag man faller även för denna, såvida man inte är någon idiot som anser att ett band skivor skall låta precis samma och aldrig testa nya saker.

Har läst ett par recensioner och alla tycks tycka att låten Small är den bästa på plattan men jag håller verkligen inte med, visst den är intressant men de som jag anser vara bäst på skivan måste nog ändå vara Hunter och Machine Gun.

No comments: