Monday, May 19, 2008

Bajsveckan...

Hade en riktigt sjuk vecka, förra veckan. Mycket jobb, lite fritid och allt sket sig på jobbet kändes det som. Det som mer konkret skedde var att jag råkade trycka på överfallslarmet samt att jag dagen efter lyckades välta ner en 4 liters burk med slipersolja på golvet i butiken, det blev en del att städa. Kan ju säga att jag knappast kände mig mindre klantig efter det.

Kan väl börja förklara hur det gick till när jag tryckte på
överfallslarmet, det var så att en av kassorna vägrade öppna sig och jag vet sedan tidigare att ibland kan kablar sitta löst och man blir tvungen att sätta i de igen så jag böjer mig ner för att börja lite och fingrar under bordet / bänken där kassan sitter och hittar en kabel som jag börjar följa, ett stort misstag... jag hittar en hålighet och böjer fingret tillbaka utåt och trycker till knappen jag funnit, i samma ögonblick inser jag vad jag gjort. Jag nämner det till min kollega som jag håller på att stänga med och vi kommer fram till att jag borde ringa chefen och fråga vad jag skall göra. Det slutar med att han ringer nummret till vaktbolaget som återkallar sin bil men då återstår bara det lilla problemet att polisen alltid åker på larm, så jag får snällt ställa mig utanför byggnaden och vänta in polisen (de tog dock sin lilla tid, åtminstone kändes de så).
- Var ju inte meningen att du skulle bli sur.

No comments: